Enhancing e-commerce by website quality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F13%3A39896699" target="_blank" >RIV/00216275:25410/13:39896699 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.europment.org/library/2013/venice/bypaper/BAME/BAME-05.pdf" target="_blank" >http://www.europment.org/library/2013/venice/bypaper/BAME/BAME-05.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Enhancing e-commerce by website quality
Popis výsledku v původním jazyce
Competition among e-commerce sites challenges their providers to look for new ways of customer attraction. Website quality can be included among the fundamental tools (along with the information and service quality) to attract and retain customers. In this article is described experiment covering establishment of e-shop as the competitor to producer website. New e-shop has defined terms, services are assured by producer therefore the only way how to compete is through website quality. During the reporting period producer applied discount actions, which allow us to determine the influence of the price and non-price competition.
Název v anglickém jazyce
Enhancing e-commerce by website quality
Popis výsledku anglicky
Competition among e-commerce sites challenges their providers to look for new ways of customer attraction. Website quality can be included among the fundamental tools (along with the information and service quality) to attract and retain customers. In this article is described experiment covering establishment of e-shop as the competitor to producer website. New e-shop has defined terms, services are assured by producer therefore the only way how to compete is through website quality. During the reporting period producer applied discount actions, which allow us to determine the influence of the price and non-price competition.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent Advances in Business Administration, Marketing and Economics
ISBN
978-1-61804-212-5
ISSN
2227-460X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
40-47
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Venice
Datum konání akce
28. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—