Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Characteristics of digital natives generation in the context of mobile learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F15%3A39900006" target="_blank" >RIV/00216275:25410/15:39900006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/DT.2015.7222966" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/DT.2015.7222966</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/DT.2015.7222966" target="_blank" >10.1109/DT.2015.7222966</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Characteristics of digital natives generation in the context of mobile learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article reports key findings from the part of larger research investigating if university students possess characteristics specific for digital natives generation. Concept of digital natives generation assume that students born in eighties and nineties are more skilled in operation of information and communication technologies and that they also developed different learning style. Research was held in two consecutive years with 146 participants in 2014 and 175 participants in 2015. The study revealed that students share the same pattern according to the ownership of mobile technologies however there is no clear evidence to support the affirmation about special ability to use information and communication technologies with respect to the success atm-learning task. Findings according to different learning style support the claim that there is similar pattern in annual comparison but disapproved the assumption about the generation being more creative, independent in search of materi

  • Název v anglickém jazyce

    Characteristics of digital natives generation in the context of mobile learning

  • Popis výsledku anglicky

    This article reports key findings from the part of larger research investigating if university students possess characteristics specific for digital natives generation. Concept of digital natives generation assume that students born in eighties and nineties are more skilled in operation of information and communication technologies and that they also developed different learning style. Research was held in two consecutive years with 146 participants in 2014 and 175 participants in 2015. The study revealed that students share the same pattern according to the ownership of mobile technologies however there is no clear evidence to support the affirmation about special ability to use information and communication technologies with respect to the success atm-learning task. Findings according to different learning style support the claim that there is similar pattern in annual comparison but disapproved the assumption about the generation being more creative, independent in search of materi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference on Information and Digital Technologies 2015

  • ISBN

    978-1-4673-7185-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    155-160

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    7. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku