Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Behavioral Management under Different Business Environment Conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F19%3A39915073" target="_blank" >RIV/00216275:25410/19:39915073 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Behavioral Management under Different Business Environment Conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Article aims to test how context of the business environment affects manager´s actions and counteractions. Study on the behavioral management conceptually reconciles the reality by looking at the original management theories while, at the same time, focusing on existing managerial specificities and practices. Research is based on in-depth empirical qualitative analysis, results offered an interpretation of managerial decision-making as a product of personal preferences and characteristics, limited rationality, risk perception, lack of information, mental shortcut, heuristics, satisfactory level, and imitation. The re-orientation towards recognition of managerial behavior is developed and illustrated. Regression analysis outcomes have proved managers´ exceptional flexibility in counteracting the shortcomings of environmental growth or decline context.

  • Název v anglickém jazyce

    Behavioral Management under Different Business Environment Conditions

  • Popis výsledku anglicky

    Article aims to test how context of the business environment affects manager´s actions and counteractions. Study on the behavioral management conceptually reconciles the reality by looking at the original management theories while, at the same time, focusing on existing managerial specificities and practices. Research is based on in-depth empirical qualitative analysis, results offered an interpretation of managerial decision-making as a product of personal preferences and characteristics, limited rationality, risk perception, lack of information, mental shortcut, heuristics, satisfactory level, and imitation. The re-orientation towards recognition of managerial behavior is developed and illustrated. Regression analysis outcomes have proved managers´ exceptional flexibility in counteracting the shortcomings of environmental growth or decline context.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference on Decision Making for Small and Medium-Sized Enterprises

  • ISBN

    978-80-7510-339-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    149-157

  • Název nakladatele

    X-Media servis, s.r.o

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Petrovice

  • Datum konání akce

    16. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000519107000018