Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opinion mining of consumer reviews using deep neural networks with word-sentiment associations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F20%3A39916681" target="_blank" >RIV/00216275:25410/20:39916681 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-49161-1_35" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-49161-1_35</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-49161-1_35" target="_blank" >10.1007/978-3-030-49161-1_35</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Opinion mining of consumer reviews using deep neural networks with word-sentiment associations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Automated opinion mining of consumer reviews is becoming increasingly important due to the rising influence of reviews on online retail shopping. Existing approaches to automated opinion classification rely either on sentiment lexicons or supervised machine learning. Deep neural networks perform this classification task particularly well by utilizing dense document representation in terms of word embeddings. However, this representation model does not consider the sentiment polarity or sentiment intensity of the words. To overcome this problem, we propose a novel model of deep neural network with word-sentiment associations. This model produces richer document representation that incorporates both word context and word sentiment. Specifically, our model utilizes pre-trained word embeddings and lexicon-based sentiment indicators to provide inputs to a deep feed-forward neural network. To verify the effectiveness of the proposed model, a benchmark dataset of Amazon reviews is used. Our results strongly support integrated document representation, which shows that the proposed model outperforms other existing machine learning approaches to opinion mining of consumer reviews.

  • Název v anglickém jazyce

    Opinion mining of consumer reviews using deep neural networks with word-sentiment associations

  • Popis výsledku anglicky

    Automated opinion mining of consumer reviews is becoming increasingly important due to the rising influence of reviews on online retail shopping. Existing approaches to automated opinion classification rely either on sentiment lexicons or supervised machine learning. Deep neural networks perform this classification task particularly well by utilizing dense document representation in terms of word embeddings. However, this representation model does not consider the sentiment polarity or sentiment intensity of the words. To overcome this problem, we propose a novel model of deep neural network with word-sentiment associations. This model produces richer document representation that incorporates both word context and word sentiment. Specifically, our model utilizes pre-trained word embeddings and lexicon-based sentiment indicators to provide inputs to a deep feed-forward neural network. To verify the effectiveness of the proposed model, a benchmark dataset of Amazon reviews is used. Our results strongly support integrated document representation, which shows that the proposed model outperforms other existing machine learning approaches to opinion mining of consumer reviews.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-15498S" target="_blank" >GA19-15498S: Modelování emocí ve verbální a neverbální manažerské komunikaci pro predikci podnikových finančních rizik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IFIP Advances in Information and Communication Technology. Vol. 583

  • ISBN

    978-3-030-49160-4

  • ISSN

    1868-4238

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    419-429

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Místo konání akce

    Neos Marmaras

  • Datum konání akce

    5. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku