Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možný vznik tečných relaxačních kmitů v povrchové vrstvě železničního kola

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F04%3A00001997" target="_blank" >RIV/00216275:25510/04:00001997 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možný vznik tečných relaxačních kmitů v povrchové vrstvě železničního kola

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is a study of the microstructure transformations that are induced by rolling contact friction and wear in the rail - wheel - system, from the materials as well as the mechanical point of view. By studying the surface changes the relationship between load strength and the induced microstructure changes in the surface and subsurface layers of railway wheels and rails were examined. These results were discussed in relation to both the deformation mechanism at the wear surface and thetemperatures likely to be reached at the wheel-rail contact when the layer is formed. With respect to the intense damage of the contact bodies, the dangerous tangential motion of the superficial regions, so called "relaxation vibrations" of a thin surface layer, was proposed as a cause of these studied mechanisms.

  • Název v anglickém jazyce

    Possible origin of the tangential relaxation vibrations in surface layer of railway wheel

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is a study of the microstructure transformations that are induced by rolling contact friction and wear in the rail - wheel - system, from the materials as well as the mechanical point of view. By studying the surface changes the relationship between load strength and the induced microstructure changes in the surface and subsurface layers of railway wheels and rails were examined. These results were discussed in relation to both the deformation mechanism at the wear surface and thetemperatures likely to be reached at the wheel-rail contact when the layer is formed. With respect to the intense damage of the contact bodies, the dangerous tangential motion of the superficial regions, so called "relaxation vibrations" of a thin surface layer, was proposed as a cause of these studied mechanisms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F04%2F0033" target="_blank" >GA101/04/0033: Analýza mezních stavů povrchových vrstev temene kolejnice z hlediska kontaktního zatížení účinkem kolových sil při průjezdu kolejového vozidla</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Perspektivní technologie a materiály pro technické aplikace

  • ISBN

    80-7194-707-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    22-30

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice a Asociace strojních inženýrů - MI Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Česká Třebová

  • Datum konání akce

    11. 6. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku