Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Wheel-rail Contact Surface Phenomena with Structural Changes and ˇWhite Etching LayerˇGeneration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202874" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202874 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/16484142.2012.696214" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3846/16484142.2012.696214</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/16484142.2012.696214" target="_blank" >10.3846/16484142.2012.696214</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Wheel-rail Contact Surface Phenomena with Structural Changes and ˇWhite Etching LayerˇGeneration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of this work was a study of the microstructure transformations with the residual stress formation that is induced by rolling contact friction and (adhesive) wear in the rail - wheel system. Several small rail-surface samples, we term them asthe "chips", and a piece of wheel sample were chosen for an analyses of the surface changes on the rail/wheel surface. A multitude of different experiments were carried out in order to analyse the microstructure changes at the surface and the near-surface region of the material samples and, thus, to contribute to the understanding of the complex rail/wheel rolling contact phenomena - and its degradation mechanisms. The formation of nano-structured martensite and carbides on the rail and wheel surface causes the extremely high microhardness values and the strong corrosion resistance of the so called White Etching Layers (WEL).

  • Název v anglickém jazyce

    On Wheel-rail Contact Surface Phenomena with Structural Changes and ˇWhite Etching LayerˇGeneration

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this work was a study of the microstructure transformations with the residual stress formation that is induced by rolling contact friction and (adhesive) wear in the rail - wheel system. Several small rail-surface samples, we term them asthe "chips", and a piece of wheel sample were chosen for an analyses of the surface changes on the rail/wheel surface. A multitude of different experiments were carried out in order to analyse the microstructure changes at the surface and the near-surface region of the material samples and, thus, to contribute to the understanding of the complex rail/wheel rolling contact phenomena - and its degradation mechanisms. The formation of nano-structured martensite and carbides on the rail and wheel surface causes the extremely high microhardness values and the strong corrosion resistance of the so called White Etching Layers (WEL).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transport

  • ISSN

    1648-4142

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    197-205

  • Kód UT WoS článku

    000305867600012

  • EID výsledku v databázi Scopus