Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RAMONA - revoluční lokomotiva rámové konstrukce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F09%3A00008754" target="_blank" >RIV/00216275:25510/09:00008754 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    RAMONA - revoluční lokomotiva rámové konstrukce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V poslední době se v oblasti konstrukce železničních kolejových vozidel, konkrétně pak elektrických lokomotiv, ustálila koncepce vozidel s podvozky, u kterých skříň lokomotivy obvykle spočívá na dvou podvozcích. U vozidel pro vysoké rychlosti je pak zároveň patrná snaha o minimalizaci podílu nevypružených hmot. Některé vysokorychlostní jednotky tak mají trakční motory uchycené přímo na skříni. V těchto případech již rám podvozku či rozdělení vypružení na primární a sekundární pozbývá svého původního významu. Logickým vyvrcholením tohoto trendu je úplné odstranění podvozků a vytvoření lokomotivy rámového typu. V polovině 90. let vznikla v plzeňské Škodě první studie elektrické lokomotivy, vybavené revolučním pojezdem, který zcela opouští klasické podvozkové uspořádání. Jelikož se tedy jedná o lokomotivu rámové konstrukce, byla tato pracovně označena jako Ramona. Tento příspěvek se zabývá simulačními výpočty jízdních a vodicích vlastností takto uspořádané lokomotivy.

  • Název v anglickém jazyce

    Ramona ? a revolutionary locomotive with frame construction

  • Popis výsledku anglicky

    In the branch of design of rail vehicles, especially electric locomotives, there is recently settled a conception of vehicles with bogies, where the locomotive body usually reposes on two bogies. In case of high speed trains, an endeavour for minimization of unsprung masses is evident as well. So, traction motors of some high speed train units are situated directly on the car body. In this cases, bogie frame or parting of suspension into first and second level don´t have their original meaning more. A logical tendency of this trend is total elimination of bogies and creation of a locomotive with frame construction. In 1990´s a first study of electric locomotive equipped with revolutionary running gear without bogies was proposed by Škoda Plzeň. Becauseof its frame construction, the locomotive was named Ramona. This paper deals with simulations of running behaviour of so conceived locomotive.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XIX. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2009

  • ISBN

    978-80-7395-199-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Česká Třebová

  • Datum konání akce

    22. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku