RAMONA - revoluční lokomotiva rámové konstrukce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F09%3A00008754" target="_blank" >RIV/00216275:25510/09:00008754 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
RAMONA - revoluční lokomotiva rámové konstrukce
Popis výsledku v původním jazyce
V poslední době se v oblasti konstrukce železničních kolejových vozidel, konkrétně pak elektrických lokomotiv, ustálila koncepce vozidel s podvozky, u kterých skříň lokomotivy obvykle spočívá na dvou podvozcích. U vozidel pro vysoké rychlosti je pak zároveň patrná snaha o minimalizaci podílu nevypružených hmot. Některé vysokorychlostní jednotky tak mají trakční motory uchycené přímo na skříni. V těchto případech již rám podvozku či rozdělení vypružení na primární a sekundární pozbývá svého původního významu. Logickým vyvrcholením tohoto trendu je úplné odstranění podvozků a vytvoření lokomotivy rámového typu. V polovině 90. let vznikla v plzeňské Škodě první studie elektrické lokomotivy, vybavené revolučním pojezdem, který zcela opouští klasické podvozkové uspořádání. Jelikož se tedy jedná o lokomotivu rámové konstrukce, byla tato pracovně označena jako Ramona. Tento příspěvek se zabývá simulačními výpočty jízdních a vodicích vlastností takto uspořádané lokomotivy.
Název v anglickém jazyce
Ramona ? a revolutionary locomotive with frame construction
Popis výsledku anglicky
In the branch of design of rail vehicles, especially electric locomotives, there is recently settled a conception of vehicles with bogies, where the locomotive body usually reposes on two bogies. In case of high speed trains, an endeavour for minimization of unsprung masses is evident as well. So, traction motors of some high speed train units are situated directly on the car body. In this cases, bogie frame or parting of suspension into first and second level don´t have their original meaning more. A logical tendency of this trend is total elimination of bogies and creation of a locomotive with frame construction. In 1990´s a first study of electric locomotive equipped with revolutionary running gear without bogies was proposed by Škoda Plzeň. Becauseof its frame construction, the locomotive was named Ramona. This paper deals with simulations of running behaviour of so conceived locomotive.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XIX. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2009
ISBN
978-80-7395-199-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Česká Třebová
Datum konání akce
22. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—