Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wayside Diagnosis Of Metro Wheelsets Using Acoustic Sensor Data And One-Period Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39910395" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39910395 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.engmech.cz/2017/im/doc/EM2017_proceedings_all.pdf" target="_blank" >http://www.engmech.cz/2017/im/doc/EM2017_proceedings_all.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wayside Diagnosis Of Metro Wheelsets Using Acoustic Sensor Data And One-Period Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research promises a wheelset fault diagnosis methodology for metro train sets using wayside acoustic sensors information. Throughout the research, two different feature extraction techniques; Wavelet Packet Energy (WPE) and Time-domain Features (TDF) are employed in association with two state-of-art classifiers Fisher Linear Discriminant Analysis (FLDA) and Support Vector Machines (SVMs). The database is prepared by the acquisition of wayside acoustic sensor data accompanied by optical gates that detect wheelset center position while multiple passing of a single metro train set of type 81-71M is in daily operation with the contribution of a novel approach; one-period analysis. Acquired database is then divided into two classes which represent the healthy and faulty states of the wheelsets referring to the ground truth information of a faulty wheelset. Since the faulty states are insufficient to demonstrate the real classification performance, an adaptive synthetic sampling technique (ADASYN) is utilized to increase the number of faulty states. Promising results are observed up to 93% in classification of faulty wheelsets of the metro with the proposed techniques on acoustic sensor data. This study may aid to maintenance specialists to providing a cost effective monitoring of faulty condition of metro wheelsets.

  • Název v anglickém jazyce

    Wayside Diagnosis Of Metro Wheelsets Using Acoustic Sensor Data And One-Period Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This research promises a wheelset fault diagnosis methodology for metro train sets using wayside acoustic sensors information. Throughout the research, two different feature extraction techniques; Wavelet Packet Energy (WPE) and Time-domain Features (TDF) are employed in association with two state-of-art classifiers Fisher Linear Discriminant Analysis (FLDA) and Support Vector Machines (SVMs). The database is prepared by the acquisition of wayside acoustic sensor data accompanied by optical gates that detect wheelset center position while multiple passing of a single metro train set of type 81-71M is in daily operation with the contribution of a novel approach; one-period analysis. Acquired database is then divided into two classes which represent the healthy and faulty states of the wheelsets referring to the ground truth information of a faulty wheelset. Since the faulty states are insufficient to demonstrate the real classification performance, an adaptive synthetic sampling technique (ADASYN) is utilized to increase the number of faulty states. Promising results are observed up to 93% in classification of faulty wheelsets of the metro with the proposed techniques on acoustic sensor data. This study may aid to maintenance specialists to providing a cost effective monitoring of faulty condition of metro wheelsets.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20306 - Audio engineering, reliability analysis

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2017 : 23rd International Conference book of fulltexts

  • ISBN

    978-80-214-5497-2

  • ISSN

    1805-8248

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    458-461

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    15. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000411657600104