Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vibration based diagnosis of wheel defects of metro train sets using one period analysis on the wayside

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39910397" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39910397 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2017.18492" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21595/vp.2017.18492</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2017.18492" target="_blank" >10.21595/vp.2017.18492</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vibration based diagnosis of wheel defects of metro train sets using one period analysis on the wayside

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research examines two different methods; Wavelet Packet Energy (WPE) and Time-domain Features (TDF) which are effective in faulty signal feature extraction of metro wheels in wayside level using vibration sensors. Signals of each wheelset passing of a trainset with both healthy and faulty wheels are recorded by the vibration sensors which are mounted on both left and right rails and a novel one-period sampling is performed at 51.2 kHz sample rate. Retrieved signal samples are used in the construction of a database which is consistent of healthy and faulty cases. Since the database has insufficient number of faulty samples, the database is balanced by a method so called Adaptive Synthetic Sampling (ADASYN) so that each class has the same number of observations. Two state-of art classifiers; Support Vector Machines (SVM) and Fisher Linear Discriminant Analysis (FLDA) are employed by utilizing 16-fold cross validation to solve the two-class problem. Referring to the results, SVM-I-TDF outperforms by classifying all samples with a success rate of 100 % and other methods have also promising results. Proposed methods may be used in the condition monitoring of metro wheelsets effectively by means of not only performance but also cost-efficiency.

  • Název v anglickém jazyce

    Vibration based diagnosis of wheel defects of metro train sets using one period analysis on the wayside

  • Popis výsledku anglicky

    This research examines two different methods; Wavelet Packet Energy (WPE) and Time-domain Features (TDF) which are effective in faulty signal feature extraction of metro wheels in wayside level using vibration sensors. Signals of each wheelset passing of a trainset with both healthy and faulty wheels are recorded by the vibration sensors which are mounted on both left and right rails and a novel one-period sampling is performed at 51.2 kHz sample rate. Retrieved signal samples are used in the construction of a database which is consistent of healthy and faulty cases. Since the database has insufficient number of faulty samples, the database is balanced by a method so called Adaptive Synthetic Sampling (ADASYN) so that each class has the same number of observations. Two state-of art classifiers; Support Vector Machines (SVM) and Fisher Linear Discriminant Analysis (FLDA) are employed by utilizing 16-fold cross validation to solve the two-class problem. Referring to the results, SVM-I-TDF outperforms by classifying all samples with a success rate of 100 % and other methods have also promising results. Proposed methods may be used in the condition monitoring of metro wheelsets effectively by means of not only performance but also cost-efficiency.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20306 - Audio engineering, reliability analysis

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering Procedia

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    13-18

  • Název nakladatele

    JVE International

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    30. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku