Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wayside Diagnosis of Wheelset Faults of Metros using One-period Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39910857" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39910857 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wayside Diagnosis of Wheelset Faults of Metros using One-period Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research is focused on detection of wheelset faults of Prague metro train set of type 81-71M using vibration sensors on the wayside with the contribution of a novel one period analysis. Vibration sensor activities for each metro passing are recorded by two accelerometer sensors which are mounted on both right and left rail for all day while metros are in routine operation. Signal samples of two known faulty wheels of a wheelset on ID-108 metro are used as ground truth information in comparison to ID-119 healthy data. The database has 16 faulty signal samples against 16 healthy ones. Three different methodologies; Wavelet Packet Energy (WPE), Time-Domain Features (TDF) and Linear Configuration Pattern Kurtograms (LCP-K) are used with Fisher Linear Discriminant Analysis and Support Vector Machines classifiers. Outstanding results are observed among proposed techniques up to 100%. Proposed methods may be used for a cost-effective wayside diagnostic system for railway vehicles.

  • Název v anglickém jazyce

    Wayside Diagnosis of Wheelset Faults of Metros using One-period Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This research is focused on detection of wheelset faults of Prague metro train set of type 81-71M using vibration sensors on the wayside with the contribution of a novel one period analysis. Vibration sensor activities for each metro passing are recorded by two accelerometer sensors which are mounted on both right and left rail for all day while metros are in routine operation. Signal samples of two known faulty wheels of a wheelset on ID-108 metro are used as ground truth information in comparison to ID-119 healthy data. The database has 16 faulty signal samples against 16 healthy ones. Three different methodologies; Wavelet Packet Energy (WPE), Time-Domain Features (TDF) and Linear Configuration Pattern Kurtograms (LCP-K) are used with Fisher Linear Discriminant Analysis and Support Vector Machines classifiers. Outstanding results are observed among proposed techniques up to 100%. Proposed methods may be used for a cost-effective wayside diagnostic system for railway vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium on Electrical Railway Transportation Systems : symposium proceedings

  • ISBN

    978-605-01-1072-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    23-26

  • Název nakladatele

    The Chamber of Electrical Engineers, Eskişehir branch

  • Místo vydání

    Eskişehir

  • Místo konání akce

    Eskişehir

  • Datum konání akce

    27. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku