Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INCREASING THE LEVEL OF HUMAN CAPITAL THROUGH SUITABLE RECRUITMENT COMMUNICATION WITH GENERATION Z

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39912602" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39912602 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INCREASING THE LEVEL OF HUMAN CAPITAL THROUGH SUITABLE RECRUITMENT COMMUNICATION WITH GENERATION Z

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Human capital is currently a highly debated topic both among scholars and company managements. Companies are now directly confronted with the impacts of changing structure of the job market brought about by globalization, changes in demography and Generation Z entering the job market. Generation Z is the first highly interconnected generation: most of Generation Z have used communication and media tools and the Internet throughout their lives. Another phenomenon often considered a result of globalization is the rapid technology development. The present article deals with human capital from the perspective of recruitment procedures that target new employees, who determine the human capital value of a company. The article presents results of research done by the authors, whose aim was to analyze the currently preferred trends in recruitment communication strategies used by companies to attract Generation Z. Respondents of the survey were students of technical and logistics high school programs. Presented results make it possible to define areas that will require elevated attention to increase the value of human capital through suitable communication with potential employees.

  • Název v anglickém jazyce

    INCREASING THE LEVEL OF HUMAN CAPITAL THROUGH SUITABLE RECRUITMENT COMMUNICATION WITH GENERATION Z

  • Popis výsledku anglicky

    Human capital is currently a highly debated topic both among scholars and company managements. Companies are now directly confronted with the impacts of changing structure of the job market brought about by globalization, changes in demography and Generation Z entering the job market. Generation Z is the first highly interconnected generation: most of Generation Z have used communication and media tools and the Internet throughout their lives. Another phenomenon often considered a result of globalization is the rapid technology development. The present article deals with human capital from the perspective of recruitment procedures that target new employees, who determine the human capital value of a company. The article presents results of research done by the authors, whose aim was to analyze the currently preferred trends in recruitment communication strategies used by companies to attract Generation Z. Respondents of the survey were students of technical and logistics high school programs. Presented results make it possible to define areas that will require elevated attention to increase the value of human capital through suitable communication with potential employees.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CLC 2018 - Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-87294-88-8

  • ISSN

    2694-9318

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    671-676

  • Název nakladatele

    TANGER, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 12. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000563511600102