Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kontrola plnění standardů kvality na zastávkách – optimalizační model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39914429" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39914429 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kontrola plnění standardů kvality na zastávkách – optimalizační model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá organizací kontrolních obchůzek zastávek veřejné hromadné osobní dopravy. Plánovat lze periodické obchůzky (kontrola všech zastávek), obchůzky operativní (část zastávek) i servisní (odstranění závad). Obchůzky lze realizovat pěšky, automobilem i s přesuny veřejnou dopravou. Navržený optimalizační model je vytvořen pomocí maker v programu Microsoft Excel. Založen je na metodě Floydově a na metodě Clarka a Wrighta. Součástí příspěvku je popis aplikace modelu v MHD Žďár nad Sázavou. Bylo zjištěno, že na pěší kontrolu 69 označníků zastávek ve městě (s 21 tisíci obyvatel) je třeba vyčlenit 2 dny při 8hodinové pracovní době jedné osoby. Celkově překonaná vzdálenost je 22,8 km a doba trvání 734 min. Dále bylo ukázáno, že při sněhové pokrývce a neschůdnosti některých úseků může být celková doba provádění obchůzek prodloužena průměrně o 6,3 %, vzdálenost pak o 9,3 %. Z hlediska celkové spotřeby času je vhodné plánovat v rámci možností co nejdelší obchůzky s menším počtem návratů. Model lze využít i v jiných sítích veřejné dopravy.

  • Název v anglickém jazyce

    Checking of fulfilment of quality standards at stops – optimizing model

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on planning of inspection routes for checking of public transport stops. Periodic (all stops), operative (subset of stops) and service routes (for replacement of failures) can be designed. Routes can be passed by walk, car or by using of public transport. Designed optimizing model is implemented in the programme of Microsoft Excel and based on macros in Visual Basic for Applications programming language. The model is based on Floyd and Clarke-Wright algorithms. Application of the model in city public transport of Žďár nad Sázavou is presented. It was found out that 2 days are needed for inspection of 69 stops by working time of 8 hours (by 1 person) in the city with population of 21,000 inhabitants. Total distance passed by inspection is 22.8km and time duration is 734min. Walked distance can be improved by 6.3% and time duration by 9.3% due to snow cover and inaccessibility of some links. It is recommended to design as long routes as possible with minimum returns to decrease total time consumption (with regard to given limits). Model can be applied at any public transport network.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů