Selection of railway line segments that allow occupation by more trains based on simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F20%3A39916082" target="_blank" >RIV/00216275:25510/20:39916082 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25530/20:39916082
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2020.emss.034" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2020.emss.034</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2020.emss.034" target="_blank" >10.46354/i3m.2020.emss.034</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Selection of railway line segments that allow occupation by more trains based on simulation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on research of railway infrastructure capacity assessment by computer simulation method. Specific goal of this paper is to discuss tools and possibilities for assessment, which segments of railway line can be divided into spatial segments for improving of capacity. This division can be done by using line blocks or more advanced systems, so called moving blocks, like ETCS L3 or interlocking and control systems based on on-line location of trains and controlling the gap between trains. The presumption is that equipment of a line segment between stations with such system costs considerable funds. Proposed method in this paper can help how to identify which segments have priority to be equipped or not. Simulation and transport technology points of view are combined in the paper.
Název v anglickém jazyce
Selection of railway line segments that allow occupation by more trains based on simulation
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on research of railway infrastructure capacity assessment by computer simulation method. Specific goal of this paper is to discuss tools and possibilities for assessment, which segments of railway line can be divided into spatial segments for improving of capacity. This division can be done by using line blocks or more advanced systems, so called moving blocks, like ETCS L3 or interlocking and control systems based on on-line location of trains and controlling the gap between trains. The presumption is that equipment of a line segment between stations with such system costs considerable funds. Proposed method in this paper can help how to identify which segments have priority to be equipped or not. Simulation and transport technology points of view are combined in the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 32nd European Modeling & Simulation Symposium (EMSS 2020)
ISBN
978-1-71382-056-7
ISSN
2724-0029
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
242-247
Název nakladatele
CAL-TEK SRL
Místo vydání
Rende
Místo konání akce
ONLINE
Datum konání akce
16. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—