Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of interactions of road vehicles and pedestrians at public transport nodes: Pilot study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F22%3A39918823" target="_blank" >RIV/00216275:25510/22:39918823 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.46354/i3m.2022.emss.048" target="_blank" >https://doi.org/10.46354/i3m.2022.emss.048</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2022.emss.048" target="_blank" >10.46354/i3m.2022.emss.048</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of interactions of road vehicles and pedestrians at public transport nodes: Pilot study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the specific dynamics between pedestrians and road vehicles observed at the public transport nodes. The emphasis is on the organization of traffic flows in terminals or locations with interchange stops. There are specific situations that occur in such cases as increased pedestrians’ demand for crossing by bus arrival or change of periods with rush and low traffic (in the case of almost collective arrival or departure of more buses to/from a node). The study is conceived as a pilot study; emphasis is therefore put on the definition of a set of such situations and on the assessment of the basic attributes influencing them. This is also the reason why the study deals with only a limited number of public transport nodes; crucial is the design of the nodes and their functional links. This study aims to define these interactions and provide an input framework that allows modeling/simulating the mentioned situations. Stochastic models will be developed on two levels – level of microsimulation using PTV Vissim and mesoscopic simulation represented by own designed model using Visual Basic for Applications and dedicated especially to testing of newly modeled situations.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of interactions of road vehicles and pedestrians at public transport nodes: Pilot study

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the specific dynamics between pedestrians and road vehicles observed at the public transport nodes. The emphasis is on the organization of traffic flows in terminals or locations with interchange stops. There are specific situations that occur in such cases as increased pedestrians’ demand for crossing by bus arrival or change of periods with rush and low traffic (in the case of almost collective arrival or departure of more buses to/from a node). The study is conceived as a pilot study; emphasis is therefore put on the definition of a set of such situations and on the assessment of the basic attributes influencing them. This is also the reason why the study deals with only a limited number of public transport nodes; crucial is the design of the nodes and their functional links. This study aims to define these interactions and provide an input framework that allows modeling/simulating the mentioned situations. Stochastic models will be developed on two levels – level of microsimulation using PTV Vissim and mesoscopic simulation represented by own designed model using Visual Basic for Applications and dedicated especially to testing of newly modeled situations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 34th European Modeling &amp; Simulation Symposium (EMSS 2022)

  • ISBN

    978-88-85741-73-7

  • ISSN

    2724-0029

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    CAL-TEK SRL

  • Místo vydání

    Rende

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    19. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku