Microsimulation of pedestrian conflict with other transport modes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F21%3A00353894" target="_blank" >RIV/68407700:21260/21:00353894 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1088/1755-1315/900/1/012038" target="_blank" >https://doi.org/10.1088/1755-1315/900/1/012038</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1755-1315/900/1/012038" target="_blank" >10.1088/1755-1315/900/1/012038</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Microsimulation of pedestrian conflict with other transport modes
Popis výsledku v původním jazyce
An effective solution of the conflict points of different transport modes is a significant issue at the urban level today. With the permanent increase of traffic in cities, it is necessary to look for suitable and sustainable transport solutions to these situations, so that the traffic flow is smooth and the transport remains safe, ecological and economical. The paper deals with the design of a simple decision making tool for selecting the solution of pedestrian conflict with other traffic modes (classical pedestrian crossing, controlled pedestrian crossing for defined pedestrian and vehicle flows, based on experimental microsimulation. High pedestrian flows their dependence on the delay time of road users are not properly implemented in Czech legislation. The results are verified in a case study of conflict solution within the reconstruction of a public transport terminal in Prague.
Název v anglickém jazyce
Microsimulation of pedestrian conflict with other transport modes
Popis výsledku anglicky
An effective solution of the conflict points of different transport modes is a significant issue at the urban level today. With the permanent increase of traffic in cities, it is necessary to look for suitable and sustainable transport solutions to these situations, so that the traffic flow is smooth and the transport remains safe, ecological and economical. The paper deals with the design of a simple decision making tool for selecting the solution of pedestrian conflict with other traffic modes (classical pedestrian crossing, controlled pedestrian crossing for defined pedestrian and vehicle flows, based on experimental microsimulation. High pedestrian flows their dependence on the delay time of road users are not properly implemented in Czech legislation. The results are verified in a case study of conflict solution within the reconstruction of a public transport terminal in Prague.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IOP Conference Series: Earth and Environmental Science
ISBN
—
ISSN
1755-1307
e-ISSN
1755-1315
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
IOP Institute of Physics
Místo vydání
Bristol
Místo konání akce
online
Datum konání akce
25. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—