Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Microsimulation of pedestrian conflict with other transport modes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F21%3A00353894" target="_blank" >RIV/68407700:21260/21:00353894 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1088/1755-1315/900/1/012038" target="_blank" >https://doi.org/10.1088/1755-1315/900/1/012038</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1755-1315/900/1/012038" target="_blank" >10.1088/1755-1315/900/1/012038</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Microsimulation of pedestrian conflict with other transport modes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An effective solution of the conflict points of different transport modes is a significant issue at the urban level today. With the permanent increase of traffic in cities, it is necessary to look for suitable and sustainable transport solutions to these situations, so that the traffic flow is smooth and the transport remains safe, ecological and economical. The paper deals with the design of a simple decision making tool for selecting the solution of pedestrian conflict with other traffic modes (classical pedestrian crossing, controlled pedestrian crossing for defined pedestrian and vehicle flows, based on experimental microsimulation. High pedestrian flows their dependence on the delay time of road users are not properly implemented in Czech legislation. The results are verified in a case study of conflict solution within the reconstruction of a public transport terminal in Prague.

  • Název v anglickém jazyce

    Microsimulation of pedestrian conflict with other transport modes

  • Popis výsledku anglicky

    An effective solution of the conflict points of different transport modes is a significant issue at the urban level today. With the permanent increase of traffic in cities, it is necessary to look for suitable and sustainable transport solutions to these situations, so that the traffic flow is smooth and the transport remains safe, ecological and economical. The paper deals with the design of a simple decision making tool for selecting the solution of pedestrian conflict with other traffic modes (classical pedestrian crossing, controlled pedestrian crossing for defined pedestrian and vehicle flows, based on experimental microsimulation. High pedestrian flows their dependence on the delay time of road users are not properly implemented in Czech legislation. The results are verified in a case study of conflict solution within the reconstruction of a public transport terminal in Prague.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IOP Conference Series: Earth and Environmental Science

  • ISBN

  • ISSN

    1755-1307

  • e-ISSN

    1755-1315

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    IOP Institute of Physics

  • Místo vydání

    Bristol

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    25. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku