Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Problem of Height Adjustment of the Actively Controlled Driver's Seat Vibration Isolation Stand

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F11%3A39891971" target="_blank" >RIV/00216275:25530/11:39891971 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Problem of Height Adjustment of the Actively Controlled Driver's Seat Vibration Isolation Stand

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Every driver's seat vibration isolation stand is supplied with height adjustment. In the case of a standard seat vibration isolation stand (passively suspended), such adjustment is realized by the position mechanical controller. Any change in seat heightresults also in the change of the position of the working point of the pneumatic spring and the reduced mass or reduced inertia moment of the conducting mechanism are changed as well. This further results in the change of its natural frequency, transmissibility characteristics etc. These dependencies are analysed in the paper using an actively controlled driver's seat vibration isolation stand with scissor mechanism.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Problem of Height Adjustment of the Actively Controlled Driver's Seat Vibration Isolation Stand

  • Popis výsledku anglicky

    Every driver's seat vibration isolation stand is supplied with height adjustment. In the case of a standard seat vibration isolation stand (passively suspended), such adjustment is realized by the position mechanical controller. Any change in seat heightresults also in the change of the position of the working point of the pneumatic spring and the reduced mass or reduced inertia moment of the conducting mechanism are changed as well. This further results in the change of its natural frequency, transmissibility characteristics etc. These dependencies are analysed in the paper using an actively controlled driver's seat vibration isolation stand with scissor mechanism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perner´s Contacts

  • ISSN

    1801-674X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    157-164

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus