Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Recent Progress in Application of GNSS and Advanced Communications for Railway Signaling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F13%3A39896648" target="_blank" >RIV/00216275:25530/13:39896648 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Recent Progress in Application of GNSS and Advanced Communications for Railway Signaling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Integration of Global Navigation Satellite System (GNSS) and telecommunications (TLC) is without questions powerful instrument enabling safety improvement and operational efficiency. It is only a question of a short time, when the first GNSS based signaling conformable with the CENELEC railway safety standards (EN 50126 [1], EN 50129 [2], etc.) will be introduced into railway operations. This paper summarizes main results archived within the ongoing ESA 3InSat project (2012-2014). They include: 1) railway user safety and dependability reyuirements specification and allocation to the train Location Determination System (LDS) based on GNSS, 2) demonstration of benefits resulting from employment of GNSS multiconstellation (GPS, GLONASS, Galileo/Beidou) for the ERTMS/ETCS safery targets fulfillment; 3) utilization of local augmentation network (Au-network) including the wide-area EGNOS SoL service for improvement of the safety integrity and reduction of the GNSS position error confidence i

  • Název v anglickém jazyce

    Recent Progress in Application of GNSS and Advanced Communications for Railway Signaling

  • Popis výsledku anglicky

    Integration of Global Navigation Satellite System (GNSS) and telecommunications (TLC) is without questions powerful instrument enabling safety improvement and operational efficiency. It is only a question of a short time, when the first GNSS based signaling conformable with the CENELEC railway safety standards (EN 50126 [1], EN 50129 [2], etc.) will be introduced into railway operations. This paper summarizes main results archived within the ongoing ESA 3InSat project (2012-2014). They include: 1) railway user safety and dependability reyuirements specification and allocation to the train Location Determination System (LDS) based on GNSS, 2) demonstration of benefits resulting from employment of GNSS multiconstellation (GPS, GLONASS, Galileo/Beidou) for the ERTMS/ETCS safery targets fulfillment; 3) utilization of local augmentation network (Au-network) including the wide-area EGNOS SoL service for improvement of the safety integrity and reduction of the GNSS position error confidence i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JW - Navigace, spojení, detekce a protiopatření

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 23rd International Conference RADIOELEKTRONIKA 2013

  • ISBN

    978-1-4673-5517-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    13-22

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    16. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000326877900001