Recent Progress in Application of GNSS and Advanced Communications for Railway Signaling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F13%3A39896648" target="_blank" >RIV/00216275:25530/13:39896648 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Recent Progress in Application of GNSS and Advanced Communications for Railway Signaling
Popis výsledku v původním jazyce
Integration of Global Navigation Satellite System (GNSS) and telecommunications (TLC) is without questions powerful instrument enabling safety improvement and operational efficiency. It is only a question of a short time, when the first GNSS based signaling conformable with the CENELEC railway safety standards (EN 50126 [1], EN 50129 [2], etc.) will be introduced into railway operations. This paper summarizes main results archived within the ongoing ESA 3InSat project (2012-2014). They include: 1) railway user safety and dependability reyuirements specification and allocation to the train Location Determination System (LDS) based on GNSS, 2) demonstration of benefits resulting from employment of GNSS multiconstellation (GPS, GLONASS, Galileo/Beidou) for the ERTMS/ETCS safery targets fulfillment; 3) utilization of local augmentation network (Au-network) including the wide-area EGNOS SoL service for improvement of the safety integrity and reduction of the GNSS position error confidence i
Název v anglickém jazyce
Recent Progress in Application of GNSS and Advanced Communications for Railway Signaling
Popis výsledku anglicky
Integration of Global Navigation Satellite System (GNSS) and telecommunications (TLC) is without questions powerful instrument enabling safety improvement and operational efficiency. It is only a question of a short time, when the first GNSS based signaling conformable with the CENELEC railway safety standards (EN 50126 [1], EN 50129 [2], etc.) will be introduced into railway operations. This paper summarizes main results archived within the ongoing ESA 3InSat project (2012-2014). They include: 1) railway user safety and dependability reyuirements specification and allocation to the train Location Determination System (LDS) based on GNSS, 2) demonstration of benefits resulting from employment of GNSS multiconstellation (GPS, GLONASS, Galileo/Beidou) for the ERTMS/ETCS safery targets fulfillment; 3) utilization of local augmentation network (Au-network) including the wide-area EGNOS SoL service for improvement of the safety integrity and reduction of the GNSS position error confidence i
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JW - Navigace, spojení, detekce a protiopatření
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 23rd International Conference RADIOELEKTRONIKA 2013
ISBN
978-1-4673-5517-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
13-22
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
16. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000326877900001