Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improved fuzzy decision support system for human-realistic overtaking in railway traffic simulations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F23%3A39920247" target="_blank" >RIV/00216275:25530/23:39920247 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cal-tek.eu/proceedings/i3m/2023/emss/004/" target="_blank" >https://www.cal-tek.eu/proceedings/i3m/2023/emss/004/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2023.emss.004" target="_blank" >10.46354/i3m.2023.emss.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improved fuzzy decision support system for human-realistic overtaking in railway traffic simulations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In a simulation model of a railway system it is a necessity, to have realistic train overtaking behavior during disturbances. Manysimulation tools address this problem by using simple overtaking solutions, such as look ahead. These tend to be non-intuitive to configure and often not very human-realistic. The goal of this paper is to design a fuzzy system that can easily be used to simulatehuman-realistic overtaking behavior. A fuzzy system has been chosen because this approach is well-suited for human-style decision making. The presented fuzzy system considers timetables, train positions, delays, buffer times etc. as inputs and provides instructions to the simulation tool whether given train should or should not be overtaken. Finally the performance of the system is evaluated by a case study simulating a part of the railway system in the Czech Republic around the town of Pardubice.

  • Název v anglickém jazyce

    Improved fuzzy decision support system for human-realistic overtaking in railway traffic simulations

  • Popis výsledku anglicky

    In a simulation model of a railway system it is a necessity, to have realistic train overtaking behavior during disturbances. Manysimulation tools address this problem by using simple overtaking solutions, such as look ahead. These tend to be non-intuitive to configure and often not very human-realistic. The goal of this paper is to design a fuzzy system that can easily be used to simulatehuman-realistic overtaking behavior. A fuzzy system has been chosen because this approach is well-suited for human-style decision making. The presented fuzzy system considers timetables, train positions, delays, buffer times etc. as inputs and provides instructions to the simulation tool whether given train should or should not be overtaken. Finally the performance of the system is evaluated by a case study simulating a part of the railway system in the Czech Republic around the town of Pardubice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 35th European Modeling &amp; Simulation Symposium (EMSS 2023)

  • ISBN

    978-88-85741-88-1

  • ISSN

    2305-2023

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    CAL-TEK SRL

  • Místo vydání

    Rende

  • Místo konání akce

    Atény

  • Datum konání akce

    18. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku