Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerická simulace přímého pojezdu lokomotivy po želeniční trati

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F06%3APU66509" target="_blank" >RIV/00216305:26110/06:PU66509 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Numerická simulace přímého pojezdu lokomotivy po želeniční trati

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek popisuje detailní prostorové výpočtové modely elektrické lokomotivy a železniční tratě. Numerická simulace pojezdu lokomotivy po železniční trati byla provedena v programovém systému pro explicitní MKP analýzu ANSYS/LS-DYNA. Model kolejového roštu konstrukce se skládá z kolejnic, pražcových podložek a pražců. Pražce jsou uloženy v vrstevnatém modelu pražcového podloží. Model lokomotivy je sestaven z tuhých těles, pružin a tlumičů. Oba modely lokomotivy i železniční trati lze snadno modifikovata vytvořit jiné konfigurace úlohy. Vytvořené modely mohou být použity pro další analýzu účinků pohyblivého zatížení na železniční konstrukce.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical Simulation of the Locomotive Crossing the Rail Track

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the development of detailed three-dimensional FE models of a electrical locomotive and a rail track. Computer simulations of the locomotive crossing the rail track were conducted using commercial explicit FE code ANSYS/LS-DYNA. The track super structure model composed of rail, rail pads and sleepers. Sleepers are embedded in layered substructure. Locomotive model was built of rigid elements, springs and dampers. Both finite element models of the locomotive and the rail track can be easily modified to represent new locomotive-track configuration. They can be used for further evaluation of dynamic effects in rail way structures subject to moving vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M06005" target="_blank" >1M06005: Centrum integrovaného výzkumu anorganických kompozitů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14. ANSYS Users' Meeting

  • ISBN

    80-239-7764-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Tábor

  • Místo konání akce

    Hotel Dvořák Tábor

  • Datum konání akce

    20. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku