Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALYSIS OF CONTINOUS RAIL AT RAILWAY BRIDGE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU85652" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU85652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ANALYSIS OF CONTINOUS RAIL AT RAILWAY BRIDGE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Presented paper deals with effect of thermal load applied on the railway bridge and continous rail. Both bridge and rail are curved. Curvature of rail causes transversal displacement which results in modification of normal forces. Problem can be analysedwith different attitudes. Analytical solution consist in numerical solution of system of differential equations. Interaction between railway bridge and ballast is difficult to be concerned. Finite element analysis reflects curvature of rail and railwaybridge. Interaction between bridge and ballast is transmitted by contacts. FEM model of a bridge was prepared in software ANSYS Analytical and FEM solution is shown. Results are shown in figures and graphs.

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYSIS OF CONTINOUS RAIL AT RAILWAY BRIDGE

  • Popis výsledku anglicky

    Presented paper deals with effect of thermal load applied on the railway bridge and continous rail. Both bridge and rail are curved. Curvature of rail causes transversal displacement which results in modification of normal forces. Problem can be analysedwith different attitudes. Analytical solution consist in numerical solution of system of differential equations. Interaction between railway bridge and ballast is difficult to be concerned. Finite element analysis reflects curvature of rail and railwaybridge. Interaction between bridge and ballast is transmitted by contacts. FEM model of a bridge was prepared in software ANSYS Analytical and FEM solution is shown. Results are shown in figures and graphs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering mechanics 2009

  • ISBN

    978-80-86246-35-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Svratka, Česká republika

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    11. 5. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku