Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PRŮJEZD VOZIDEL VÍCEPRUHOVOU OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKOU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU92648" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU92648 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PRŮJEZD VOZIDEL VÍCEPRUHOVOU OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKOU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Okružní křižovatky s jednopruhovým vjezdem a okružním pásem jsou v současné době nejčastějším typem zejména z důvodu bezpečnosti silničního provozu. Vhledem k neustálému nárůstu dopravy se hledají kapacitnější a bezpečnější řešení. Zkušenosti z EU prokázaly, že rozšířením okružních křižovatek o jeden či více jízdních pruhů nedojde ke zvýšení jejich kapacity se současným zachováním jejich bezpečnosti, naopak došlo jen k nízkému nárůstu kapacity za cenu zvýšení nehodovosti. Článek popisuje hlavní příčinydopravních nehod na těchto křižovatkách a zároveň navrhuje způsoby řešení.

  • Název v anglickém jazyce

    VEHICLES TRANSIT THROUGH MULTI-LINES ROUNDABOUT

  • Popis výsledku anglicky

    Roundabouts with single-lane entrance and round are currently the most common type mainly because of road safety. It is necessary to develop more capacitive and safer solutions due to the continuous traffic increase. Experience from EU has proved that one or more additional lanes will not lead into higher capacity while keeping their safety. There were only little increase in measured capacity for multi-lanes roundabouts together with higher accident frequency. This paper describes the main causes of car accidents on roundabouts and also proposes solutions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník

  • ISBN

    978-80-227-3514-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    80

  • Strana od-do

    61-61

  • Název nakladatele

    Slovenská technická univerzita v Bratislavě

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    26. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku