PRŮJEZD VOZIDEL VÍCEPRUHOVOU OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKOU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU92648" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU92648 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PRŮJEZD VOZIDEL VÍCEPRUHOVOU OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKOU
Popis výsledku v původním jazyce
Okružní křižovatky s jednopruhovým vjezdem a okružním pásem jsou v současné době nejčastějším typem zejména z důvodu bezpečnosti silničního provozu. Vhledem k neustálému nárůstu dopravy se hledají kapacitnější a bezpečnější řešení. Zkušenosti z EU prokázaly, že rozšířením okružních křižovatek o jeden či více jízdních pruhů nedojde ke zvýšení jejich kapacity se současným zachováním jejich bezpečnosti, naopak došlo jen k nízkému nárůstu kapacity za cenu zvýšení nehodovosti. Článek popisuje hlavní příčinydopravních nehod na těchto křižovatkách a zároveň navrhuje způsoby řešení.
Název v anglickém jazyce
VEHICLES TRANSIT THROUGH MULTI-LINES ROUNDABOUT
Popis výsledku anglicky
Roundabouts with single-lane entrance and round are currently the most common type mainly because of road safety. It is necessary to develop more capacitive and safer solutions due to the continuous traffic increase. Experience from EU has proved that one or more additional lanes will not lead into higher capacity while keeping their safety. There were only little increase in measured capacity for multi-lanes roundabouts together with higher accident frequency. This paper describes the main causes of car accidents on roundabouts and also proposes solutions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník
ISBN
978-80-227-3514-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
80
Strana od-do
61-61
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita v Bratislavě
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
26. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—