Dem simulation of railway ballast oedometric test
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F13%3APU109082" target="_blank" >RIV/00216305:26110/13:PU109082 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dem simulation of railway ballast oedometric test
Popis výsledku v původním jazyce
Railway ballast is used worldwide in the structure of permanent way to transfers load from sleepers to subsoil. Understanding of the ballast beghaviour is therefore important for safe design and maintenance of the railway tracks. Many experiments were perfomed to obtain its mechanical parameters and there are also several attempts to simulate the measured behaviour by some cpomputer models.
Název v anglickém jazyce
Dem simulation of railway ballast oedometric test
Popis výsledku anglicky
Railway ballast is used worldwide in the structure of permanent way to transfers load from sleepers to subsoil. Understanding of the ballast beghaviour is therefore important for safe design and maintenance of the railway tracks. Many experiments were perfomed to obtain its mechanical parameters and there are also several attempts to simulate the measured behaviour by some cpomputer models.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP105%2F11%2FP055" target="_blank" >GPP105/11/P055: Modelování zrnitých geomateriálů pomocí metody diskrétních elementů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů