Traffic Characteristics and Accident Analysis on the undivided Roads with increased number of Lanes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU111709" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU111709 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Traffic Characteristics and Accident Analysis on the undivided Roads with increased number of Lanes
Popis výsledku v původním jazyce
Increasing the number of lanes in steep ascent and descent is designed due to the decreasing speed of slow and very slowmoving vehicles affects the smoothness of traffic flow and safety. But even in such arrangement lanes there are risks that ca n cause traffic accidents, especially at the point of lane reduction. A common problem is improper placement of the point of lane reduction on the horizon. This article analyzes the traffic accidents in this type of arrangement, and assesses the main causes of accidents, or the accumulation of accidents in particular place. Further offers information about the difference between the speed of the vehicle categories and the number of overtaken vehicles on two-lane sections and sections with increased number of lanes.
Název v anglickém jazyce
Traffic Characteristics and Accident Analysis on the undivided Roads with increased number of Lanes
Popis výsledku anglicky
Increasing the number of lanes in steep ascent and descent is designed due to the decreasing speed of slow and very slowmoving vehicles affects the smoothness of traffic flow and safety. But even in such arrangement lanes there are risks that ca n cause traffic accidents, especially at the point of lane reduction. A common problem is improper placement of the point of lane reduction on the horizon. This article analyzes the traffic accidents in this type of arrangement, and assesses the main causes of accidents, or the accumulation of accidents in particular place. Further offers information about the difference between the speed of the vehicle categories and the number of overtaken vehicles on two-lane sections and sections with increased number of lanes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030548" target="_blank" >TA02030548: Aktualizace návrhových prvků pozemních komunikací v extravilánu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Traffic and Transport Engineering
ISBN
978-86-916153-2-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1038
Strana od-do
401-409
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Belgrade
Místo konání akce
Belgrade
Datum konání akce
27. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000348569200050