Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Traffic Characteristics and Accident Analysis on the undivided Roads with increased number of Lanes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU111709" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU111709 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Traffic Characteristics and Accident Analysis on the undivided Roads with increased number of Lanes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Increasing the number of lanes in steep ascent and descent is designed due to the decreasing speed of slow and very slowmoving vehicles affects the smoothness of traffic flow and safety. But even in such arrangement lanes there are risks that ca n cause traffic accidents, especially at the point of lane reduction. A common problem is improper placement of the point of lane reduction on the horizon. This article analyzes the traffic accidents in this type of arrangement, and assesses the main causes of accidents, or the accumulation of accidents in particular place. Further offers information about the difference between the speed of the vehicle categories and the number of overtaken vehicles on two-lane sections and sections with increased number of lanes.

  • Název v anglickém jazyce

    Traffic Characteristics and Accident Analysis on the undivided Roads with increased number of Lanes

  • Popis výsledku anglicky

    Increasing the number of lanes in steep ascent and descent is designed due to the decreasing speed of slow and very slowmoving vehicles affects the smoothness of traffic flow and safety. But even in such arrangement lanes there are risks that ca n cause traffic accidents, especially at the point of lane reduction. A common problem is improper placement of the point of lane reduction on the horizon. This article analyzes the traffic accidents in this type of arrangement, and assesses the main causes of accidents, or the accumulation of accidents in particular place. Further offers information about the difference between the speed of the vehicle categories and the number of overtaken vehicles on two-lane sections and sections with increased number of lanes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030548" target="_blank" >TA02030548: Aktualizace návrhových prvků pozemních komunikací v extravilánu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Traffic and Transport Engineering

  • ISBN

    978-86-916153-2-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1038

  • Strana od-do

    401-409

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Místo konání akce

    Belgrade

  • Datum konání akce

    27. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000348569200050