Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Continuous Welded Rail in Curves of Small Radii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU155526" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU155526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hdl.handle.net/11012/245419" target="_blank" >https://hdl.handle.net/11012/245419</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/juniorstav.2024.24014" target="_blank" >10.13164/juniorstav.2024.24014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Continuous Welded Rail in Curves of Small Radii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper provides a comprehensive review of the theory of continuous welded rail (CWR) mechanics and summarizes research results published to date with a focus on the stability of continuous welded rail. Axial forces arise mainly due to temperature changes and can cause rail crack in low winter temperatures or track buckling in high summer temperatures. The results of static analyses of the stability of CWR for small radii are presented. Reduced stability is typical of curves of small radius (R < 300 m) where the lateral resistance of the track and the bending stiffness are exceeded. In curves of very small radii, lateral displacements of the track have been observed which reduce the axial forces in the track and thus reduce the risk of track buckling.

  • Název v anglickém jazyce

    Continuous Welded Rail in Curves of Small Radii

  • Popis výsledku anglicky

    This paper provides a comprehensive review of the theory of continuous welded rail (CWR) mechanics and summarizes research results published to date with a focus on the stability of continuous welded rail. Axial forces arise mainly due to temperature changes and can cause rail crack in low winter temperatures or track buckling in high summer temperatures. The results of static analyses of the stability of CWR for small radii are presented. Reduced stability is typical of curves of small radius (R < 300 m) where the lateral resistance of the track and the bending stiffness are exceeded. In curves of very small radii, lateral displacements of the track have been observed which reduce the axial forces in the track and thus reduce the risk of track buckling.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2024: Proceedings 26th International Scientific Conference Of Civil Engineering

  • ISBN

    978-80-86433-83-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně,Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    25. 1. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku