Continuous Welded Rail in Curves of Small Radii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU155526" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU155526 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://hdl.handle.net/11012/245419" target="_blank" >https://hdl.handle.net/11012/245419</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/juniorstav.2024.24014" target="_blank" >10.13164/juniorstav.2024.24014</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Continuous Welded Rail in Curves of Small Radii
Popis výsledku v původním jazyce
This paper provides a comprehensive review of the theory of continuous welded rail (CWR) mechanics and summarizes research results published to date with a focus on the stability of continuous welded rail. Axial forces arise mainly due to temperature changes and can cause rail crack in low winter temperatures or track buckling in high summer temperatures. The results of static analyses of the stability of CWR for small radii are presented. Reduced stability is typical of curves of small radius (R < 300 m) where the lateral resistance of the track and the bending stiffness are exceeded. In curves of very small radii, lateral displacements of the track have been observed which reduce the axial forces in the track and thus reduce the risk of track buckling.
Název v anglickém jazyce
Continuous Welded Rail in Curves of Small Radii
Popis výsledku anglicky
This paper provides a comprehensive review of the theory of continuous welded rail (CWR) mechanics and summarizes research results published to date with a focus on the stability of continuous welded rail. Axial forces arise mainly due to temperature changes and can cause rail crack in low winter temperatures or track buckling in high summer temperatures. The results of static analyses of the stability of CWR for small radii are presented. Reduced stability is typical of curves of small radius (R < 300 m) where the lateral resistance of the track and the bending stiffness are exceeded. In curves of very small radii, lateral displacements of the track have been observed which reduce the axial forces in the track and thus reduce the risk of track buckling.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2024: Proceedings 26th International Scientific Conference Of Civil Engineering
ISBN
978-80-86433-83-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně,Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
25. 1. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—