Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulace chování kluzných ložisek v prostředí deformovatelných těles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU53491" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU53491 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of Plain Bearing Behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development and design of modern power units require usage of an advanced calculation methods. On one hand they save time between primary design and functional prototype and on the other hand they enable optimize existing design. For kinematic and dynamic simulations of systems with rigid and flexible parts in automotive industry it is mostly used the multi-body simulation (MBS) software MSC.Adams. For finite element calculation in time and frequency domain as well as for preparing flexible componennts for MBS it is often used the Ansys software. The focus of MBS simulations are not only on displacements, velocities and accelerations of each part and also theirs cross interaction represented by plain bearings. The description of theirs behavior runs from the Reynolds's hydrodynamic equation, which is solved either directly or through databases of non-dimensional reaction forces in a bearing. Approach for the solution is either two- or three dimensional, which comprises also pin mis

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of Plain Bearing Behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    The development and design of modern power units require usage of an advanced calculation methods. On one hand they save time between primary design and functional prototype and on the other hand they enable optimize existing design. For kinematic and dynamic simulations of systems with rigid and flexible parts in automotive industry it is mostly used the multi-body simulation (MBS) software MSC.Adams. For finite element calculation in time and frequency domain as well as for preparing flexible componennts for MBS it is often used the Ansys software. The focus of MBS simulations are not only on displacements, velocities and accelerations of each part and also theirs cross interaction represented by plain bearings. The description of theirs behavior runs from the Reynolds's hydrodynamic equation, which is solved either directly or through databases of non-dimensional reaction forces in a bearing. Approach for the solution is either two- or three dimensional, which comprises also pin mis

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2005

  • ISBN

    80-7044-688-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    25-32

  • Název nakladatele

    Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, ÚTŘV

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    12. 10. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku