Inovace koncepce výuky cizích jazyků na FSI VUT v Brně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62323" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62323 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Innovation of Curricula at FME BUT
Popis výsledku v původním jazyce
Since the academic year 2005-2006 the curricula of language courses taught at the Faculty of Mechanical Engineering, Brno University of Technology, have been innovated in order to respect the increased demands on the language skills and communicative competence. Since English is the lingua franca of today s globalized world of technology, science and the Internet, it has been prescribed by the university management as compulsory for all students, while other languages are provided as optional. When introducing the new system of language courses, the Department of Foreign Languages had to solve various tasks from adapting the descriptors of target language skills according to the Common European Framework, to ensuring methodological and technical basisenabling effective language learning. The paper will describe the whole process summarizing in brief the most important areas and the requirements laid on the languages in tertiary education (selection of curricula materials respecting pr
Název v anglickém jazyce
Innovation of Curricula at FME BUT
Popis výsledku anglicky
Since the academic year 2005-2006 the curricula of language courses taught at the Faculty of Mechanical Engineering, Brno University of Technology, have been innovated in order to respect the increased demands on the language skills and communicative competence. Since English is the lingua franca of today s globalized world of technology, science and the Internet, it has been prescribed by the university management as compulsory for all students, while other languages are provided as optional. When introducing the new system of language courses, the Department of Foreign Languages had to solve various tasks from adapting the descriptors of target language skills according to the Common European Framework, to ensuring methodological and technical basisenabling effective language learning. The paper will describe the whole process summarizing in brief the most important areas and the requirements laid on the languages in tertiary education (selection of curricula materials respecting pr
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Languages for Specific Purposes - Searching for Common Solutions
ISBN
8021432136
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
71-77
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Katedra jazyků, FSI VUT v Brně
Místo konání akce
Katedra jazyků, FSI, VUT v Brně
Datum konání akce
24. 11. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—