Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inovace koncepce výuky cizích jazyků na FSI VUT v Brně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62323" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62323 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovation of Curricula at FME BUT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since the academic year 2005-2006 the curricula of language courses taught at the Faculty of Mechanical Engineering, Brno University of Technology, have been innovated in order to respect the increased demands on the language skills and communicative competence. Since English is the lingua franca of today s globalized world of technology, science and the Internet, it has been prescribed by the university management as compulsory for all students, while other languages are provided as optional. When introducing the new system of language courses, the Department of Foreign Languages had to solve various tasks from adapting the descriptors of target language skills according to the Common European Framework, to ensuring methodological and technical basisenabling effective language learning. The paper will describe the whole process summarizing in brief the most important areas and the requirements laid on the languages in tertiary education (selection of curricula materials respecting pr

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation of Curricula at FME BUT

  • Popis výsledku anglicky

    Since the academic year 2005-2006 the curricula of language courses taught at the Faculty of Mechanical Engineering, Brno University of Technology, have been innovated in order to respect the increased demands on the language skills and communicative competence. Since English is the lingua franca of today s globalized world of technology, science and the Internet, it has been prescribed by the university management as compulsory for all students, while other languages are provided as optional. When introducing the new system of language courses, the Department of Foreign Languages had to solve various tasks from adapting the descriptors of target language skills according to the Common European Framework, to ensuring methodological and technical basisenabling effective language learning. The paper will describe the whole process summarizing in brief the most important areas and the requirements laid on the languages in tertiary education (selection of curricula materials respecting pr

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Languages for Specific Purposes - Searching for Common Solutions

  • ISBN

    8021432136

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    71-77

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně

  • Místo vydání

    Katedra jazyků, FSI VUT v Brně

  • Místo konání akce

    Katedra jazyků, FSI, VUT v Brně

  • Datum konání akce

    24. 11. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku