Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měření letových veličin v akrobatických manévrech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62400" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62400 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement of aerobatic flight characteristics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Determination of flight parameters in non-steady turns (e.g. aerobatic manoeuvres, stalls, spins) is one of the most complicated tasks within the flight measurement, from the point of view of character of performance and aircraft equipment. Limitary parameters of flight for components of aerobatic manoeuvres are integral part of technical documentation of corresponding aircraft category. According to the Airworthiness standards, aerobatic and training aircraft classes have to have the ability to do safee aerobatic turns that requires type certificate. There are measurements, done within the flight measurements at the Institute of Aerospace Engineering in Brno, which made possible to monitor the whole aerobatic configuration of the two-seat, all-metal sailplane L-13 AC Blaník. During the test flights, the basic aerobatic elements, such as loop, stall turn, inverted flight, roll, etc., were done with the sailplane. It was necessary to equip the aircraft with the measurement technology ca

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of aerobatic flight characteristics

  • Popis výsledku anglicky

    Determination of flight parameters in non-steady turns (e.g. aerobatic manoeuvres, stalls, spins) is one of the most complicated tasks within the flight measurement, from the point of view of character of performance and aircraft equipment. Limitary parameters of flight for components of aerobatic manoeuvres are integral part of technical documentation of corresponding aircraft category. According to the Airworthiness standards, aerobatic and training aircraft classes have to have the ability to do safee aerobatic turns that requires type certificate. There are measurements, done within the flight measurements at the Institute of Aerospace Engineering in Brno, which made possible to monitor the whole aerobatic configuration of the two-seat, all-metal sailplane L-13 AC Blaník. During the test flights, the basic aerobatic elements, such as loop, stall turn, inverted flight, roll, etc., were done with the sailplane. It was necessary to equip the aircraft with the measurement technology ca

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    4th International PhD Conference on Mechanical Engineering - PhD2006

  • ISBN

    80-7043-486-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    41-46

  • Název nakladatele

    NEUVEDEN

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    University of West Bohemia, Faculty of Mechanica

  • Datum konání akce

    11. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku