Měření letových veličin v akrobatických manévrech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62400" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62400 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measurement of aerobatic flight characteristics
Popis výsledku v původním jazyce
Determination of flight parameters in non-steady turns (e.g. aerobatic manoeuvres, stalls, spins) is one of the most complicated tasks within the flight measurement, from the point of view of character of performance and aircraft equipment. Limitary parameters of flight for components of aerobatic manoeuvres are integral part of technical documentation of corresponding aircraft category. According to the Airworthiness standards, aerobatic and training aircraft classes have to have the ability to do safee aerobatic turns that requires type certificate. There are measurements, done within the flight measurements at the Institute of Aerospace Engineering in Brno, which made possible to monitor the whole aerobatic configuration of the two-seat, all-metal sailplane L-13 AC Blaník. During the test flights, the basic aerobatic elements, such as loop, stall turn, inverted flight, roll, etc., were done with the sailplane. It was necessary to equip the aircraft with the measurement technology ca
Název v anglickém jazyce
Measurement of aerobatic flight characteristics
Popis výsledku anglicky
Determination of flight parameters in non-steady turns (e.g. aerobatic manoeuvres, stalls, spins) is one of the most complicated tasks within the flight measurement, from the point of view of character of performance and aircraft equipment. Limitary parameters of flight for components of aerobatic manoeuvres are integral part of technical documentation of corresponding aircraft category. According to the Airworthiness standards, aerobatic and training aircraft classes have to have the ability to do safee aerobatic turns that requires type certificate. There are measurements, done within the flight measurements at the Institute of Aerospace Engineering in Brno, which made possible to monitor the whole aerobatic configuration of the two-seat, all-metal sailplane L-13 AC Blaník. During the test flights, the basic aerobatic elements, such as loop, stall turn, inverted flight, roll, etc., were done with the sailplane. It was necessary to equip the aircraft with the measurement technology ca
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
4th International PhD Conference on Mechanical Engineering - PhD2006
ISBN
80-7043-486-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
41-46
Název nakladatele
NEUVEDEN
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
University of West Bohemia, Faculty of Mechanica
Datum konání akce
11. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—