Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallelizing the Precomputed Scan Matching Method for Graphics Card processing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU88101" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU88101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parallelizing the Precomputed Scan Matching Method for Graphics Card processing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Certain methods solving mobile robot localization problem are reliable, but computationally expensive. One possible way how to increase the speed of necessary calculations is to use parallel approach and use graphics card to speed the processes up. Methods such as Precomputed Scan Matching Method (PCSM) or Particle Filters are suitable for parallel processing. PCSM method requires processing the map prior to localization and so far such processing had to be done offline, while the new approach brings computational time reduction in order of a magnitude. The paper describes the modifications of PCSM method and its implementation suitable for modern ATi Radeon and NVIDIA GeForce graphics card series.

  • Název v anglickém jazyce

    Parallelizing the Precomputed Scan Matching Method for Graphics Card processing

  • Popis výsledku anglicky

    Certain methods solving mobile robot localization problem are reliable, but computationally expensive. One possible way how to increase the speed of necessary calculations is to use parallel approach and use graphics card to speed the processes up. Methods such as Precomputed Scan Matching Method (PCSM) or Particle Filters are suitable for parallel processing. PCSM method requires processing the map prior to localization and so far such processing had to be done offline, while the new approach brings computational time reduction in order of a magnitude. The paper describes the modifications of PCSM method and its implementation suitable for modern ATi Radeon and NVIDIA GeForce graphics card series.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 1st intenational conference Robotics in Education, RiE2010

  • ISBN

    978-80-227-3353-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Slovak University of Technology in Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    16. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku