Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stress and deformation response of a car safety frame on static and impact loading

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU110121" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU110121 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stress and deformation response of a car safety frame on static and impact loading

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The safety frame is the main element of passive safety for most racing cars. Till now the frames stiffness is investigated only on the basis of static loading tests, which are not able to take into account the dynamic effect of the high speed impact dueto the car collision. For more correct frame safety analysis the dynamic impact loading simulation is necessary. The influence of the impact velocity on the frame stiffness, stress and deformation has been studied and comparison with results obtained forthe static loading has been performed. The static and dynamic loadings exhibit very different stiffness, deformation and stress time courses in the time just after impact. Later the differences are not so big. Furthermore the car rollover has been modeled as a dynamic impact problem for the impact velocity 20 km/hour. A relative good agreement with corresponding prescribed static test has been achieved with exception of the time period close to impact. The explicit version of the finite

  • Název v anglickém jazyce

    Stress and deformation response of a car safety frame on static and impact loading

  • Popis výsledku anglicky

    The safety frame is the main element of passive safety for most racing cars. Till now the frames stiffness is investigated only on the basis of static loading tests, which are not able to take into account the dynamic effect of the high speed impact dueto the car collision. For more correct frame safety analysis the dynamic impact loading simulation is necessary. The influence of the impact velocity on the frame stiffness, stress and deformation has been studied and comparison with results obtained forthe static loading has been performed. The static and dynamic loadings exhibit very different stiffness, deformation and stress time courses in the time just after impact. Later the differences are not so big. Furthermore the car rollover has been modeled as a dynamic impact problem for the impact velocity 20 km/hour. A relative good agreement with corresponding prescribed static test has been achieved with exception of the time period close to impact. The explicit version of the finite

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JJ - Ostatní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of Applied Mechanics

  • ISSN

    1801-1217

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    10-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus