A NOTE ABOUT PSEUDO3D GRID APPROXIMATION OF LANDSCAPE FOR A HOLONOMIC ROBOT PATH PLANNING WITH NAÏVE PATH OPTIMIZATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU115330" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU115330 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A NOTE ABOUT PSEUDO3D GRID APPROXIMATION OF LANDSCAPE FOR A HOLONOMIC ROBOT PATH PLANNING WITH NAÏVE PATH OPTIMIZATION
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents a simple method of the approximation of the 3D landscape by a weighted Pseudo3D Dijkstra’s Grid and its usage for the path planning of holonomic robots with omnidirectional platforms in known environments with static obstacles. The surveyed problem is relevant to a number of ordinary applications dealing with 3D surfaces in general. Article proposes a different implementation of the given issue by a grid approach to the approximated digital surface model featuring the Dijkstra’s shortest path algorithm with simple custom postprocessing optimization of the final solution. Three experiments in the custom C++ simulation environment RRT Explorer 3.0 are shown using two distinctive densities of the grid thus demonstrating the diverse levels of the landscape approximation. In the conclusion, the advantages and drawbacks of the offered method are discussed.
Název v anglickém jazyce
A NOTE ABOUT PSEUDO3D GRID APPROXIMATION OF LANDSCAPE FOR A HOLONOMIC ROBOT PATH PLANNING WITH NAÏVE PATH OPTIMIZATION
Popis výsledku anglicky
This article presents a simple method of the approximation of the 3D landscape by a weighted Pseudo3D Dijkstra’s Grid and its usage for the path planning of holonomic robots with omnidirectional platforms in known environments with static obstacles. The surveyed problem is relevant to a number of ordinary applications dealing with 3D surfaces in general. Article proposes a different implementation of the given issue by a grid approach to the approximated digital surface model featuring the Dijkstra’s shortest path algorithm with simple custom postprocessing optimization of the final solution. Three experiments in the custom C++ simulation environment RRT Explorer 3.0 are shown using two distinctive densities of the grid thus demonstrating the diverse levels of the landscape approximation. In the conclusion, the advantages and drawbacks of the offered method are discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mendel Journal series
ISSN
1803-3814
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
21
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
127-130
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84938828609