Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A NOTE ABOUT PSEUDO3D GRID APPROXIMATION OF LANDSCAPE FOR A HOLONOMIC ROBOT PATH PLANNING WITH NAÏVE PATH OPTIMIZATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU115330" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU115330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A NOTE ABOUT PSEUDO3D GRID APPROXIMATION OF LANDSCAPE FOR A HOLONOMIC ROBOT PATH PLANNING WITH NAÏVE PATH OPTIMIZATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents a simple method of the approximation of the 3D landscape by a weighted Pseudo3D Dijkstra’s Grid and its usage for the path planning of holonomic robots with omnidirectional platforms in known environments with static obstacles. The surveyed problem is relevant to a number of ordinary applications dealing with 3D surfaces in general. Article proposes a different implementation of the given issue by a grid approach to the approximated digital surface model featuring the Dijkstra’s shortest path algorithm with simple custom postprocessing optimization of the final solution. Three experiments in the custom C++ simulation environment RRT Explorer 3.0 are shown using two distinctive densities of the grid thus demonstrating the diverse levels of the landscape approximation. In the conclusion, the advantages and drawbacks of the offered method are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    A NOTE ABOUT PSEUDO3D GRID APPROXIMATION OF LANDSCAPE FOR A HOLONOMIC ROBOT PATH PLANNING WITH NAÏVE PATH OPTIMIZATION

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents a simple method of the approximation of the 3D landscape by a weighted Pseudo3D Dijkstra’s Grid and its usage for the path planning of holonomic robots with omnidirectional platforms in known environments with static obstacles. The surveyed problem is relevant to a number of ordinary applications dealing with 3D surfaces in general. Article proposes a different implementation of the given issue by a grid approach to the approximated digital surface model featuring the Dijkstra’s shortest path algorithm with simple custom postprocessing optimization of the final solution. Three experiments in the custom C++ simulation environment RRT Explorer 3.0 are shown using two distinctive densities of the grid thus demonstrating the diverse levels of the landscape approximation. In the conclusion, the advantages and drawbacks of the offered method are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mendel Journal series

  • ISSN

    1803-3814

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    21

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    127-130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84938828609