Investigation of single stage gearbox parameters including variable torque conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU120559" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU120559 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigation of single stage gearbox parameters including variable torque conditions
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with numerical investigation of the effect the basic gearbox parameters have on surface vibrations. The thin top cover of gearbox housing is used intentionally, to detect even the smallest changes in the observed surface normal velocity. First, the predefined simulation methodology based on Multi-body system approach is developed and verified by an appropriate experiment for run-up sweep with constant loading torque held over the specified rotational speed range. The surface normal velocity is evaluated and used as the main assessing parameter during the whole procedure. The main goal of this study is to focus on the variable motor torque acting on the input side. The methodology can be generally utilized in the design phase or when a real problem is investigated during the machine operation.
Název v anglickém jazyce
Investigation of single stage gearbox parameters including variable torque conditions
Popis výsledku anglicky
This paper deals with numerical investigation of the effect the basic gearbox parameters have on surface vibrations. The thin top cover of gearbox housing is used intentionally, to detect even the smallest changes in the observed surface normal velocity. First, the predefined simulation methodology based on Multi-body system approach is developed and verified by an appropriate experiment for run-up sweep with constant loading torque held over the specified rotational speed range. The surface normal velocity is evaluated and used as the main assessing parameter during the whole procedure. The main goal of this study is to focus on the variable motor torque acting on the input side. The methodology can be generally utilized in the design phase or when a real problem is investigated during the machine operation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means 2016
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
720-724
Název nakladatele
Technologija
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Juodkrantė
Datum konání akce
5. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000402539900137