Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of single stage gearbox parameters including variable torque conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU120559" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU120559 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of single stage gearbox parameters including variable torque conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with numerical investigation of the effect the basic gearbox parameters have on surface vibrations. The thin top cover of gearbox housing is used intentionally, to detect even the smallest changes in the observed surface normal velocity. First, the predefined simulation methodology based on Multi-body system approach is developed and verified by an appropriate experiment for run-up sweep with constant loading torque held over the specified rotational speed range. The surface normal velocity is evaluated and used as the main assessing parameter during the whole procedure. The main goal of this study is to focus on the variable motor torque acting on the input side. The methodology can be generally utilized in the design phase or when a real problem is investigated during the machine operation.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of single stage gearbox parameters including variable torque conditions

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with numerical investigation of the effect the basic gearbox parameters have on surface vibrations. The thin top cover of gearbox housing is used intentionally, to detect even the smallest changes in the observed surface normal velocity. First, the predefined simulation methodology based on Multi-body system approach is developed and verified by an appropriate experiment for run-up sweep with constant loading torque held over the specified rotational speed range. The surface normal velocity is evaluated and used as the main assessing parameter during the whole procedure. The main goal of this study is to focus on the variable motor torque acting on the input side. The methodology can be generally utilized in the design phase or when a real problem is investigated during the machine operation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Means 2016

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    720-724

  • Název nakladatele

    Technologija

  • Místo vydání

    Kaunas, Lithuania

  • Místo konání akce

    Juodkrantė

  • Datum konání akce

    5. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000402539900137