A NEW METHOD OF MAGNETORHEOLOGICAL DAMPER QUALITY EVALUATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU125477" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU125477 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A NEW METHOD OF MAGNETORHEOLOGICAL DAMPER QUALITY EVALUATION
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the comparison of magnetorheological dampers controlled by semi-active algorithm with different parameters in one suspension system. Response time, dynamic range and damping in activated state are the most important parameters of MR damper. Without any analysis it is extremely difficult to determine the best setting of these parameters. The analysis mentioned in this study compares acceleration transmissibility of system with different damper parameters. This comparison is based on conversion of transfer function into the newly defined single value - transfer coefficient. The more suitable parameters of MR damper, the lower transfer coefficient is exhibited by the suspension system. The analysis also shows that the high-efficient MR damper should have response time as short as possible. Furthermore, it could be inefficient or even counterproductive to achieve the highest dynamic range for each value of damping in activated state. The method of MR damper quality evaluation helps to define the best parameters of MR damper for the specific suspension system where the damper is going to apply.
Název v anglickém jazyce
A NEW METHOD OF MAGNETORHEOLOGICAL DAMPER QUALITY EVALUATION
Popis výsledku anglicky
The paper describes the comparison of magnetorheological dampers controlled by semi-active algorithm with different parameters in one suspension system. Response time, dynamic range and damping in activated state are the most important parameters of MR damper. Without any analysis it is extremely difficult to determine the best setting of these parameters. The analysis mentioned in this study compares acceleration transmissibility of system with different damper parameters. This comparison is based on conversion of transfer function into the newly defined single value - transfer coefficient. The more suitable parameters of MR damper, the lower transfer coefficient is exhibited by the suspension system. The analysis also shows that the high-efficient MR damper should have response time as short as possible. Furthermore, it could be inefficient or even counterproductive to achieve the highest dynamic range for each value of damping in activated state. The method of MR damper quality evaluation helps to define the best parameters of MR damper for the specific suspension system where the damper is going to apply.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10307 - Acoustics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ENGINEERING MECHANICS 2017
ISBN
978-80-214-5497-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
594-597
Název nakladatele
Institute of Thermomechanics Academy of Sciences of the Czech Republic
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
15. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000411657600138