Design Concept of a Crankshaft for Reduction of Main Bearings Power Losses and a Deep Skirt Engine Block Load
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU130163" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU130163 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design Concept of a Crankshaft for Reduction of Main Bearings Power Losses and a Deep Skirt Engine Block Load
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a method for effective design of the crankshaft counterweights with respect to the engine block load due to inertia effects of the crank train rotating parts. The method finds the relationship between internal product moments of inertia of the crank train and the middle main bearing load, since the middle main bearing area can be highly affected by the dynamic effects especially when the engine operating speed is high. In order to investigate the dynamic response of the excited crank train, a computational model based on Multi-Body System is used. The simulation model contains modally reduced flexible bodies and hydrodynamic submodels of main and crank bearings. Described methodology is applied to an innovative design concept of a crankshaft with reduced main bearing power losses and an engine block load.
Název v anglickém jazyce
Design Concept of a Crankshaft for Reduction of Main Bearings Power Losses and a Deep Skirt Engine Block Load
Popis výsledku anglicky
This paper presents a method for effective design of the crankshaft counterweights with respect to the engine block load due to inertia effects of the crank train rotating parts. The method finds the relationship between internal product moments of inertia of the crank train and the middle main bearing load, since the middle main bearing area can be highly affected by the dynamic effects especially when the engine operating speed is high. In order to investigate the dynamic response of the excited crank train, a computational model based on Multi-Body System is used. The simulation model contains modally reduced flexible bodies and hydrodynamic submodels of main and crank bearings. Described methodology is applied to an innovative design concept of a crankshaft with reduced main bearing power losses and an engine block load.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2018 18th International Conference on Mechatronics – Mechatronika (ME) 2018
ISBN
978-80-214-5543-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
533-536
Název nakladatele
Brno University of Technology
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 12. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000465104200085