Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shear properties of top-of-rail products in numerical modelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F23%3APU146202" target="_blank" >RIV/00216305:26210/23:PU146202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/09544097221138374" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/09544097221138374</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/09544097221138374" target="_blank" >10.1177/09544097221138374</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Shear properties of top-of-rail products in numerical modelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Top-of-rail product assessment in terms of frictional properties plays a key role in the evaluation of desired benefits for wheel-rail contact. In this study, a high-pressure torsion device is used to study the friction-displacement properties of three types of top-of-rail products. The effects of applied amount and increased temperature were investigated. All tested products were very sensitive to the amount applied. For the water-based substance, the evaporation of water created a solid-like film that provided very low friction. The increase in temperature lowered the coefficient of friction for dry contact but had a negligible effect on the applied products. A FASTSIM-based numerical model is used to demonstrate the application of these results.

  • Název v anglickém jazyce

    Shear properties of top-of-rail products in numerical modelling

  • Popis výsledku anglicky

    Top-of-rail product assessment in terms of frictional properties plays a key role in the evaluation of desired benefits for wheel-rail contact. In this study, a high-pressure torsion device is used to study the friction-displacement properties of three types of top-of-rail products. The effects of applied amount and increased temperature were investigated. All tested products were very sensitive to the amount applied. For the water-based substance, the evaporation of water created a solid-like film that provided very low friction. The increase in temperature lowered the coefficient of friction for dry contact but had a negligible effect on the applied products. A FASTSIM-based numerical model is used to demonstrate the application of these results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-23482S" target="_blank" >GA20-23482S: Původ vzniku kvílivého hluku v kontaktu kola a kolejnice za modifikovaných třecích vlastností</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART F-JOURNAL OF RAIL AND RAPID TRANSIT

  • ISSN

    0954-4097

  • e-ISSN

    2041-3017

  • Svazek periodika

    237

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    796-805

  • Kód UT WoS článku

    000884447600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85142138953