Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INVERSE MULTIBODY SIMULATIONS FOR MOTORCYCLE TIRE FORCE ANALYSIS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F24%3APU149976" target="_blank" >RIV/00216305:26210/24:PU149976 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.2478/scjme-2024-0016" target="_blank" >https://doi.org/10.2478/scjme-2024-0016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/scjme-2024-0016" target="_blank" >10.2478/scjme-2024-0016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INVERSE MULTIBODY SIMULATIONS FOR MOTORCYCLE TIRE FORCE ANALYSIS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the use of inverse multibody system simulations, focusing on its application in the automotive industry, particularly in the context of motorcycle dynamics. The study emphasizes the importance of accurately measuring various parameters, including the calibration of sensors and the determination of motorcycle kinematical description and weight distribution to build an accurate vehicle model. The research highlights the significance of the presented method in evaluating tire characteristics through different manoeuvres, such as ride resistances, longitudinal and lateral behaviours, and their combined dynamics. The results presented, demonstrate the correlation between the calculated tire forces and the motorcycle's acceleration during these manoeuvres. However, the study acknowledges challenges, such as potential inaccuracies due to the rider's movements and the limitations associated with sensor error and noise. The paper suggests potential remedies discussed in earlier research, urging further investigation into improving measurement accuracy and reliability in inverse multibody system simulations for motorcycles.

  • Název v anglickém jazyce

    INVERSE MULTIBODY SIMULATIONS FOR MOTORCYCLE TIRE FORCE ANALYSIS

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the use of inverse multibody system simulations, focusing on its application in the automotive industry, particularly in the context of motorcycle dynamics. The study emphasizes the importance of accurately measuring various parameters, including the calibration of sensors and the determination of motorcycle kinematical description and weight distribution to build an accurate vehicle model. The research highlights the significance of the presented method in evaluating tire characteristics through different manoeuvres, such as ride resistances, longitudinal and lateral behaviours, and their combined dynamics. The results presented, demonstrate the correlation between the calculated tire forces and the motorcycle's acceleration during these manoeuvres. However, the study acknowledges challenges, such as potential inaccuracies due to the rider's movements and the limitations associated with sensor error and noise. The paper suggests potential remedies discussed in earlier research, urging further investigation into improving measurement accuracy and reliability in inverse multibody system simulations for motorcycles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Mechanical Engineering - Strojnícky časopis

  • ISSN

    2450-5471

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    74

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    159-168

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85195177679