Robotický fotbalový tým- test kooperace robotů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F03%3APU37567" target="_blank" >RIV/00216305:26220/03:PU37567 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Robot-soccer system - a test bed for multiple mobile robot cooperation
Popis výsledku v původním jazyce
Robot soccer is a game similar to the îclassicalî soccer, but the players are robots. Each team consists of three players, one of them is the goalkeeper. Robots have to be controlled remotely from the host computer. The color camera connected to the computer is used for gaining the information about the position of individual players and the orange golf ball. The match between two teams (each having its own camera and computer) is running without human intervence, with the exception of foul or stallemate situations, when the game is interrupted and a standard situation, such as free kick or penalty kick is called. Paper discusses micro robot control electronics and algorithms for fast image processing and object recognition. A real time vectorfield based path planning for attack and defense robot is described. Artificial intelligence is realized using the decision tree algorithm.
Název v anglickém jazyce
Robot-soccer system - a test bed for multiple mobile robot cooperation
Popis výsledku anglicky
Robot soccer is a game similar to the îclassicalî soccer, but the players are robots. Each team consists of three players, one of them is the goalkeeper. Robots have to be controlled remotely from the host computer. The color camera connected to the computer is used for gaining the information about the position of individual players and the orange golf ball. The match between two teams (each having its own camera and computer) is running without human intervence, with the exception of foul or stallemate situations, when the game is interrupted and a standard situation, such as free kick or penalty kick is called. Paper discusses micro robot control electronics and algorithms for fast image processing and object recognition. A real time vectorfield based path planning for attack and defense robot is described. Artificial intelligence is realized using the decision tree algorithm.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00B096" target="_blank" >LN00B096: Výzkumné centrum aplikované kybernetiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MMAR 2003
ISBN
83-88764-77-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
757-761
Název nakladatele
Štětínská polytechnika
Místo vydání
Štětín, Polsko
Místo konání akce
Miedzyzdroje
Datum konání akce
25. 8. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—