Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimentální stanovení stupnice hodnocení písemných prací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F07%3APU70256" target="_blank" >RIV/00216305:26220/07:PU70256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Grading Scale Experiment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recently the written form of tests is given to the first years in bachelor degree programs. The reason is simple, teachers are highly outnumbered by students. It is appropriate to set both the content together with grading of the written exam if you liketo obtain a quality test. The most difficult point for grading the test is how to set the grades, particularly for the recently created written exams. Teachers ought to settle on limits within each of the marks and introduce students to it in advance. These limits represent teacher's anticipation about gained knowledge, but often fail in counting the other circumstances as availability of the key study materials and sequence with the previous education. This article focuses at an experiment performed with a small group of students. The content of experiment was a test, where the limits of marks were settled not before but afterwards and will not be based on teacher's anticipations but on results of the test.

  • Název v anglickém jazyce

    Grading Scale Experiment

  • Popis výsledku anglicky

    Recently the written form of tests is given to the first years in bachelor degree programs. The reason is simple, teachers are highly outnumbered by students. It is appropriate to set both the content together with grading of the written exam if you liketo obtain a quality test. The most difficult point for grading the test is how to set the grades, particularly for the recently created written exams. Teachers ought to settle on limits within each of the marks and introduce students to it in advance. These limits represent teacher's anticipation about gained knowledge, but often fail in counting the other circumstances as availability of the key study materials and sequence with the previous education. This article focuses at an experiment performed with a small group of students. The content of experiment was a test, where the limits of marks were settled not before but afterwards and will not be based on teacher's anticipations but on results of the test.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F07%2F0113" target="_blank" >GA102/07/0113: Diagnostika Schottkyho a studenoemisních katod pomocí elektronického šumu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends in Physics

  • ISBN

    978-80-7355-078-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    332-335

  • Název nakladatele

    Ing. Zdeněk Novotný, CSc. Ondráčkova 105, Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    15. 11. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku