Experimentální stanovení stupnice hodnocení písemných prací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F07%3APU70256" target="_blank" >RIV/00216305:26220/07:PU70256 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Grading Scale Experiment
Popis výsledku v původním jazyce
Recently the written form of tests is given to the first years in bachelor degree programs. The reason is simple, teachers are highly outnumbered by students. It is appropriate to set both the content together with grading of the written exam if you liketo obtain a quality test. The most difficult point for grading the test is how to set the grades, particularly for the recently created written exams. Teachers ought to settle on limits within each of the marks and introduce students to it in advance. These limits represent teacher's anticipation about gained knowledge, but often fail in counting the other circumstances as availability of the key study materials and sequence with the previous education. This article focuses at an experiment performed with a small group of students. The content of experiment was a test, where the limits of marks were settled not before but afterwards and will not be based on teacher's anticipations but on results of the test.
Název v anglickém jazyce
Grading Scale Experiment
Popis výsledku anglicky
Recently the written form of tests is given to the first years in bachelor degree programs. The reason is simple, teachers are highly outnumbered by students. It is appropriate to set both the content together with grading of the written exam if you liketo obtain a quality test. The most difficult point for grading the test is how to set the grades, particularly for the recently created written exams. Teachers ought to settle on limits within each of the marks and introduce students to it in advance. These limits represent teacher's anticipation about gained knowledge, but often fail in counting the other circumstances as availability of the key study materials and sequence with the previous education. This article focuses at an experiment performed with a small group of students. The content of experiment was a test, where the limits of marks were settled not before but afterwards and will not be based on teacher's anticipations but on results of the test.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F07%2F0113" target="_blank" >GA102/07/0113: Diagnostika Schottkyho a studenoemisních katod pomocí elektronického šumu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Trends in Physics
ISBN
978-80-7355-078-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
332-335
Název nakladatele
Ing. Zdeněk Novotný, CSc. Ondráčkova 105, Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
15. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—