Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Correlations between the Partial and Final Grades

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A65865" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:65865 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Correlations between the Partial and Final Grades

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this study is to verify whether the partial evaluation has some relation with the final exam grades. Results of 268 students enrolled in the compulsory course "Mathematical methods in Economy II" were recorded during the semester and during the final exam. The written part of the final exam consisted of a theoretical and practical cases, th eoral part included two questions. Statistical anlyses of the mutual dependencies indicated that results during the semester and the results of the written test had influence to the final examination grade. The dependencies on the teacher, branch of study and gender were not statistically important. These results were discussed with some other authors´ findings.

  • Název v anglickém jazyce

    The Correlations between the Partial and Final Grades

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this study is to verify whether the partial evaluation has some relation with the final exam grades. Results of 268 students enrolled in the compulsory course "Mathematical methods in Economy II" were recorded during the semester and during the final exam. The written part of the final exam consisted of a theoretical and practical cases, th eoral part included two questions. Statistical anlyses of the mutual dependencies indicated that results during the semester and the results of the written test had influence to the final examination grade. The dependencies on the teacher, branch of study and gender were not statistically important. These results were discussed with some other authors´ findings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE 2014)

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    71-77

  • Název nakladatele

    CULS Prague

  • Místo vydání

    CULS Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku