Influence of Gender and Other Factors to Final Grade
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A%230000090" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:#0000090 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5539/ies.v8n4p95" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5539/ies.v8n4p95</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of Gender and Other Factors to Final Grade
Popis výsledku v původním jazyce
The study focused on the relations between the partial evaluation and final grade. the investigation has been done on a group of 269 students of the Czech University of Life Sciences in Prague, in the course of mathematical methods, who have to go through strictly defined evaluation scheme. The results of statisticalanalysis confirmed that there is no influence of gender and branch of study to the final grade. The analysis of the relation between the final grade and the partial evaluation during the semester and by the examination testshowed that the final grade is mostly dependent on the oral exam, i.e. the face to face evaluation of the student is deciding for passing or failing the exam. the research proved that the partial evaluation including on-line testing does not replace the deciding role of the teacher.
Název v anglickém jazyce
Influence of Gender and Other Factors to Final Grade
Popis výsledku anglicky
The study focused on the relations between the partial evaluation and final grade. the investigation has been done on a group of 269 students of the Czech University of Life Sciences in Prague, in the course of mathematical methods, who have to go through strictly defined evaluation scheme. The results of statisticalanalysis confirmed that there is no influence of gender and branch of study to the final grade. The analysis of the relation between the final grade and the partial evaluation during the semester and by the examination testshowed that the final grade is mostly dependent on the oral exam, i.e. the face to face evaluation of the student is deciding for passing or failing the exam. the research proved that the partial evaluation including on-line testing does not replace the deciding role of the teacher.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Education Studies
ISSN
1913-9020
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CA - Kanada
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
95-103
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—