Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Gender and Other Factors to Final Grade

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A%230000090" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:#0000090 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5539/ies.v8n4p95" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5539/ies.v8n4p95</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Gender and Other Factors to Final Grade

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focused on the relations between the partial evaluation and final grade. the investigation has been done on a group of 269 students of the Czech University of Life Sciences in Prague, in the course of mathematical methods, who have to go through strictly defined evaluation scheme. The results of statisticalanalysis confirmed that there is no influence of gender and branch of study to the final grade. The analysis of the relation between the final grade and the partial evaluation during the semester and by the examination testshowed that the final grade is mostly dependent on the oral exam, i.e. the face to face evaluation of the student is deciding for passing or failing the exam. the research proved that the partial evaluation including on-line testing does not replace the deciding role of the teacher.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Gender and Other Factors to Final Grade

  • Popis výsledku anglicky

    The study focused on the relations between the partial evaluation and final grade. the investigation has been done on a group of 269 students of the Czech University of Life Sciences in Prague, in the course of mathematical methods, who have to go through strictly defined evaluation scheme. The results of statisticalanalysis confirmed that there is no influence of gender and branch of study to the final grade. The analysis of the relation between the final grade and the partial evaluation during the semester and by the examination testshowed that the final grade is mostly dependent on the oral exam, i.e. the face to face evaluation of the student is deciding for passing or failing the exam. the research proved that the partial evaluation including on-line testing does not replace the deciding role of the teacher.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Education Studies

  • ISSN

    1913-9020

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    95-103

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus