Raising Students Motivation in General English Courses at the Faculty of Electrical Engineering and Communication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F13%3APU106820" target="_blank" >RIV/00216305:26220/13:PU106820 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Raising Students Motivation in General English Courses at the Faculty of Electrical Engineering and Communication
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the problems of teaching general English courses to students of various faculties. The author first covers the general situation in more advanced courses and students attitude to English learning, posing questions in order to start up a discussion over the ways motivating students not only to pass the final exam, but to make them interested in learning English as something meaningful they can use in their everyday lives. The author defines what task-based learning is and suggests its modified usage in the courses as a means of motivation.
Název v anglickém jazyce
Raising Students Motivation in General English Courses at the Faculty of Electrical Engineering and Communication
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the problems of teaching general English courses to students of various faculties. The author first covers the general situation in more advanced courses and students attitude to English learning, posing questions in order to start up a discussion over the ways motivating students not only to pass the final exam, but to make them interested in learning English as something meaningful they can use in their everyday lives. The author defines what task-based learning is and suggests its modified usage in the courses as a means of motivation.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
English Studies, Department of Foreign Languages
ISBN
978-80-214-4837-7
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Počet stran knihy
106
Název nakladatele
Vutium, Brno
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—