Color Me Noisy: Example-based Rendering of Hand-colored Animations with Temporal Noise Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F14%3APU112000" target="_blank" >RIV/00216305:26230/14:PU112000 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21230/14:00218271
Výsledek na webu
<a href="http://cadik.posvete.cz/" target="_blank" >http://cadik.posvete.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12407" target="_blank" >10.1111/cgf.12407</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Color Me Noisy: Example-based Rendering of Hand-colored Animations with Temporal Noise Control
Popis výsledku v původním jazyce
We present an example-based approach to rendering hand-colored animations which delivers visual richness comparable to real artwork while enabling control over the amount of perceived temporal noise. This is important both for artistic purposes and viewing comfort, but is tedious or even intractable to achieve manually. We analyse typical features of real hand-colored animations and propose an algorithm that tries to mimic them using only static examples of drawing media. We apply the algorithm to various animations using different drawing media and compare the quality of synthetic results with real artwork. To verify our method perceptually, we conducted experiments confirming that our method delivers distinguishable noise levels and reduces eye strain. Finally, we demonstrate the capabilities of our method to mask imperfections such as shower-door artifacts.
Název v anglickém jazyce
Color Me Noisy: Example-based Rendering of Hand-colored Animations with Temporal Noise Control
Popis výsledku anglicky
We present an example-based approach to rendering hand-colored animations which delivers visual richness comparable to real artwork while enabling control over the amount of perceived temporal noise. This is important both for artistic purposes and viewing comfort, but is tedious or even intractable to achieve manually. We analyse typical features of real hand-colored animations and propose an algorithm that tries to mimic them using only static examples of drawing media. We apply the algorithm to various animations using different drawing media and compare the quality of synthetic results with real artwork. To verify our method perceptually, we conducted experiments confirming that our method delivers distinguishable noise levels and reduces eye strain. Finally, we demonstrate the capabilities of our method to mask imperfections such as shower-door artifacts.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
COMPUTER GRAPHICS FORUM
ISSN
0167-7055
e-ISSN
1467-8659
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Kód UT WoS článku
000340598800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84904417131