Color Me Noisy: Example-based Rendering of Hand-colored Animations with Temporal Noise Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00218271" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00218271 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26230/14:PU112000
Výsledek na webu
<a href="http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/cmn.html" target="_blank" >http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/cmn.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Color Me Noisy: Example-based Rendering of Hand-colored Animations with Temporal Noise Control
Popis výsledku v původním jazyce
We present an example-based approach to rendering hand-colored animations which delivers visual richness comparable to real artwork while enabling control over the amount of perceived temporal noise. This is important both for artistic purposes and viewing comfort, but is tedious or even intractable to achieve manually. We analyse typical features of real hand-colored animations and propose an algorithm that tries to mimic them using only static examples of drawing media. We apply the algorithm to various animations using different drawing media and compare the quality of synthetic results with real artwork. To verify our method perceptually, we conducted experiments confirming that our method delivers distinguishable noise levels and reduces eye strain. Finally, we demonstrate the capabilities of our method to mask imperfections such as shower-door artifacts.
Název v anglickém jazyce
Color Me Noisy: Example-based Rendering of Hand-colored Animations with Temporal Noise Control
Popis výsledku anglicky
We present an example-based approach to rendering hand-colored animations which delivers visual richness comparable to real artwork while enabling control over the amount of perceived temporal noise. This is important both for artistic purposes and viewing comfort, but is tedious or even intractable to achieve manually. We analyse typical features of real hand-colored animations and propose an algorithm that tries to mimic them using only static examples of drawing media. We apply the algorithm to various animations using different drawing media and compare the quality of synthetic results with real artwork. To verify our method perceptually, we conducted experiments confirming that our method delivers distinguishable noise levels and reduces eye strain. Finally, we demonstrate the capabilities of our method to mask imperfections such as shower-door artifacts.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
COMPUTER GRAPHICS FORUM
ISSN
0167-7055
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Kód UT WoS článku
000340598800001
EID výsledku v databázi Scopus
—