Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Color Me Noisy: Example-based Rendering of Hand-colored Animations with Temporal Noise Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00218271" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00218271 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26230/14:PU112000

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/cmn.html" target="_blank" >http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/cmn.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Color Me Noisy: Example-based Rendering of Hand-colored Animations with Temporal Noise Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present an example-based approach to rendering hand-colored animations which delivers visual richness comparable to real artwork while enabling control over the amount of perceived temporal noise. This is important both for artistic purposes and viewing comfort, but is tedious or even intractable to achieve manually. We analyse typical features of real hand-colored animations and propose an algorithm that tries to mimic them using only static examples of drawing media. We apply the algorithm to various animations using different drawing media and compare the quality of synthetic results with real artwork. To verify our method perceptually, we conducted experiments confirming that our method delivers distinguishable noise levels and reduces eye strain. Finally, we demonstrate the capabilities of our method to mask imperfections such as shower-door artifacts.

  • Název v anglickém jazyce

    Color Me Noisy: Example-based Rendering of Hand-colored Animations with Temporal Noise Control

  • Popis výsledku anglicky

    We present an example-based approach to rendering hand-colored animations which delivers visual richness comparable to real artwork while enabling control over the amount of perceived temporal noise. This is important both for artistic purposes and viewing comfort, but is tedious or even intractable to achieve manually. We analyse typical features of real hand-colored animations and propose an algorithm that tries to mimic them using only static examples of drawing media. We apply the algorithm to various animations using different drawing media and compare the quality of synthetic results with real artwork. To verify our method perceptually, we conducted experiments confirming that our method delivers distinguishable noise levels and reduces eye strain. Finally, we demonstrate the capabilities of our method to mask imperfections such as shower-door artifacts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    COMPUTER GRAPHICS FORUM

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

    000340598800001

  • EID výsledku v databázi Scopus