Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does gamification affect flow experience? A systematic literature review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F21%3APU139691" target="_blank" >RIV/00216305:26230/21:PU139691 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fit.vut.cz/research/publication/12459/" target="_blank" >https://www.fit.vut.cz/research/publication/12459/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.48550/arXiv.2106.09942" target="_blank" >10.48550/arXiv.2106.09942</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does gamification affect flow experience? A systematic literature review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, studies in different areas have used gamification to improve users' flow experience. However, due to the high variety of the conducted studies and the lack of secondary studies (systematic literature reviews) in this field, it is difficult to get the state-of-the-art of this research domain. To address this problem, we conducted a systematic literature review to identify which gamification design methods have been used in the studies about gamification and Flow Theory, which gamification elements have been used in these studies, which methods have been used to evaluate the users' flow experience in gamified settings, and how gamification affects users' flow experience. The main results show that there is growing interest to this field, as the number of publications is increasing. The most significant interest is in the area of gamification in education. However, there is no unanimity regarding the preferred method of the study or the effects of gamification on users' experience. Our results highlight the importance of conducting new experimental studies investigating how gamification affects the users' flow experience in different gamified settings, applications and domains.

  • Název v anglickém jazyce

    Does gamification affect flow experience? A systematic literature review

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, studies in different areas have used gamification to improve users' flow experience. However, due to the high variety of the conducted studies and the lack of secondary studies (systematic literature reviews) in this field, it is difficult to get the state-of-the-art of this research domain. To address this problem, we conducted a systematic literature review to identify which gamification design methods have been used in the studies about gamification and Flow Theory, which gamification elements have been used in these studies, which methods have been used to evaluate the users' flow experience in gamified settings, and how gamification affects users' flow experience. The main results show that there is growing interest to this field, as the number of publications is increasing. The most significant interest is in the area of gamification in education. However, there is no unanimity regarding the preferred method of the study or the effects of gamification on users' experience. Our results highlight the importance of conducting new experimental studies investigating how gamification affects the users' flow experience in different gamified settings, applications and domains.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GamiFIN Conference 2021

  • ISBN

    979-000-000-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    110-119

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    Tampere

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    7. 4. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku