We teach math right?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26310%2F14%3APU111640" target="_blank" >RIV/00216305:26310/14:PU111640 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
We teach math right?
Popis výsledku v původním jazyce
This paper points out continually decreasing knowledge of mathematics which new students of FCH of BUT have. This paper also thinks about where schools have lost their verbal and practical tasks. It recalls the sad anniversary of the standard ISO-31-11,which was replaced by standard ISO 80 000-2 and which almost nobody knows or does not keep. This paper also asks questions and seeks their answers: Can we motivate students to study mathematics? Are we sufficiently dealing with what we want them to learn, but also how they should know it? And in which way and in what form of teaching are we going to achieve it? Has the time come for CAS system to be implemented to regular lessons of mathematics? Will teachers of other subject support this way of teaching?
Název v anglickém jazyce
We teach math right?
Popis výsledku anglicky
This paper points out continually decreasing knowledge of mathematics which new students of FCH of BUT have. This paper also thinks about where schools have lost their verbal and practical tasks. It recalls the sad anniversary of the standard ISO-31-11,which was replaced by standard ISO 80 000-2 and which almost nobody knows or does not keep. This paper also asks questions and seeks their answers: Can we motivate students to study mathematics? Are we sufficiently dealing with what we want them to learn, but also how they should know it? And in which way and in what form of teaching are we going to achieve it? Has the time come for CAS system to be implemented to regular lessons of mathematics? Will teachers of other subject support this way of teaching?
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z 23. semináře Moderní matematické metody v inženýrství - česko-polský seminář (3mi
ISBN
978-80-248-3611-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
179-183
Název nakladatele
VŠB Technická unoverzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Horní Lomná
Datum konání akce
2. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—