Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

We teach math right?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26310%2F14%3APU111640" target="_blank" >RIV/00216305:26310/14:PU111640 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    We teach math right?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper points out continually decreasing knowledge of mathematics which new students of FCH of BUT have. This paper also thinks about where schools have lost their verbal and practical tasks. It recalls the sad anniversary of the standard ISO-31-11,which was replaced by standard ISO 80 000-2 and which almost nobody knows or does not keep. This paper also asks questions and seeks their answers: Can we motivate students to study mathematics? Are we sufficiently dealing with what we want them to learn, but also how they should know it? And in which way and in what form of teaching are we going to achieve it? Has the time come for CAS system to be implemented to regular lessons of mathematics? Will teachers of other subject support this way of teaching?

  • Název v anglickém jazyce

    We teach math right?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper points out continually decreasing knowledge of mathematics which new students of FCH of BUT have. This paper also thinks about where schools have lost their verbal and practical tasks. It recalls the sad anniversary of the standard ISO-31-11,which was replaced by standard ISO 80 000-2 and which almost nobody knows or does not keep. This paper also asks questions and seeks their answers: Can we motivate students to study mathematics? Are we sufficiently dealing with what we want them to learn, but also how they should know it? And in which way and in what form of teaching are we going to achieve it? Has the time come for CAS system to be implemented to regular lessons of mathematics? Will teachers of other subject support this way of teaching?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z 23. semináře Moderní matematické metody v inženýrství - česko-polský seminář (3mi

  • ISBN

    978-80-248-3611-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    179-183

  • Název nakladatele

    VŠB Technická unoverzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Horní Lomná

  • Datum konání akce

    2. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku