Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rules_Math: Establishing Assessment Standards

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00349130" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00349130 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-20005-3_24" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-20005-3_24</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-20005-3_24" target="_blank" >10.1007/978-3-030-20005-3_24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rules_Math: Establishing Assessment Standards

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In 2017, we proposed a European project: Rules_Math, in order to find new rules to assess mathematical competencies. This proposal was a consequence of what we were facing separately in our daily classes. We teach mathematics in several engineering schools, and we want to change the way of teaching and learning for engineering students. Some university teachers from different departments usually teach mathematics as we have learned mathematics. They only give master classes but students usually want to write numbers and formulas to learn and practice mathematical reasoning and to distinguish mathematical symbols. To communicate in, with, and about Mathematics, they need mathematical thinking, and to use aids and tools for mathematical activity. We have included in this papers our proposal to make this possible, and to assess mathematical competencies.

  • Název v anglickém jazyce

    Rules_Math: Establishing Assessment Standards

  • Popis výsledku anglicky

    In 2017, we proposed a European project: Rules_Math, in order to find new rules to assess mathematical competencies. This proposal was a consequence of what we were facing separately in our daily classes. We teach mathematics in several engineering schools, and we want to change the way of teaching and learning for engineering students. Some university teachers from different departments usually teach mathematics as we have learned mathematics. They only give master classes but students usually want to write numbers and formulas to learn and practice mathematical reasoning and to distinguish mathematical symbols. To communicate in, with, and about Mathematics, they need mathematical thinking, and to use aids and tools for mathematical activity. We have included in this papers our proposal to make this possible, and to assess mathematical competencies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Joint Conference: 12th International Conference on Computational Intelligence in Security for Information Systems (CISIS 2019) and 10th International Conference on EUropean Transnational Education (ICEUTE 2019)

  • ISBN

    978-3-030-20004-6

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    235-244

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Basel

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    13. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku