Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trend of the organisational structure change-Total customer satisfaction perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F04%3APU49450" target="_blank" >RIV/00216305:26510/04:PU49450 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trend of the organisational structure change-Total customer satisfaction perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The complexity of the marketing conception implementation is the reason why many researchers emphasize the role of the organizational culture in the implementation process. The company is able to achieve its aims when they are accepted by all staff. Thesuccess of the implementation of the Total Customer Satisfaction (TCS) conception depends on the level of its sharing by company members through the strategy, structure and systems. The market and customer orientation is not applied in the management of Czech companies so far. Marketing is not understood as a company philosophy (or company culture) at all levels of the company hierarchy from the top management to the first-line staff. But the first-line staff is often the main force influencing buyingdecisions, satisfaction and repeat purchase of customers. In this report, we focus on the area of the organizational structure and its change related to the implementation of the customer satisfactin marketing concept.

  • Název v anglickém jazyce

    Trend of the organisational structure change-Total customer satisfaction perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The complexity of the marketing conception implementation is the reason why many researchers emphasize the role of the organizational culture in the implementation process. The company is able to achieve its aims when they are accepted by all staff. Thesuccess of the implementation of the Total Customer Satisfaction (TCS) conception depends on the level of its sharing by company members through the strategy, structure and systems. The market and customer orientation is not applied in the management of Czech companies so far. Marketing is not understood as a company philosophy (or company culture) at all levels of the company hierarchy from the top management to the first-line staff. But the first-line staff is often the main force influencing buyingdecisions, satisfaction and repeat purchase of customers. In this report, we focus on the area of the organizational structure and its change related to the implementation of the customer satisfactin marketing concept.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends for a New Europe: research for Entrepreneurship

  • ISBN

    80-214-2753-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology, Business and Management Faculty

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno, Czech Republic

  • Datum konání akce

    21. 10. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku