Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interní marketing jako součást marketingové kultury podílející se na tvorbě hodnoty pro externí zákazníky.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F07%3APU72592" target="_blank" >RIV/00216305:26510/07:PU72592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internal marketing a s a part of marketing culture creating value for external customer.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of paper is focused to internal marketing as an important part of marketing culture creating value for customer. The right reason of the approach is the challenge facing companies in today's increasingly competitive global climate. Lately, possibilities how to guarantee sustainable development of companies are sought more and more frequently. In the paper are briefly described both theoretical concepts of marketing culture and internal marketing from the point of their relationship. The value for customers is becoming key point for establishing and maintaining the markets. Internal marketing as a part of corporate marketing culture through employees is base for creating value to customer. That is base frame for turning attention away from traditional roles of marketing towards the fundamental process of going to market, be close to your internal and external customers, and satisfied their needs. Establishing a set of company values, standards, artefacts and behaviours that woul

  • Název v anglickém jazyce

    Internal marketing a s a part of marketing culture creating value for external customer.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of paper is focused to internal marketing as an important part of marketing culture creating value for customer. The right reason of the approach is the challenge facing companies in today's increasingly competitive global climate. Lately, possibilities how to guarantee sustainable development of companies are sought more and more frequently. In the paper are briefly described both theoretical concepts of marketing culture and internal marketing from the point of their relationship. The value for customers is becoming key point for establishing and maintaining the markets. Internal marketing as a part of corporate marketing culture through employees is base for creating value to customer. That is base frame for turning attention away from traditional roles of marketing towards the fundamental process of going to market, be close to your internal and external customers, and satisfied their needs. Establishing a set of company values, standards, artefacts and behaviours that woul

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomika

  • ISSN

    1392-1258

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus