Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Interrelations between Customer Relationship Management and Market Orientation in HighTech Companies in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F09%3APU82488" target="_blank" >RIV/00216305:26510/09:PU82488 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Interrelations between Customer Relationship Management and Market Orientation in HighTech Companies in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is generally agreed that CRM should be understood as management philosophy, accepted by everyone in the company, and that CRM should not be simply understood as software. The concept of CRM is defined as organizing an active relationship with a customer, but there are evidences that customer relationship management is not only about customers, it is also about employees, suppliers and other interested parties. CRM is trying to achieve a competitive advantage, therefore, competition analyses need to be developed. This is the same as in the market orientation. The results show that CRM and MO have many identical bases. In addition, more CRM principles were founded in market oriented high-tech companies than in the others.

  • Název v anglickém jazyce

    The Interrelations between Customer Relationship Management and Market Orientation in HighTech Companies in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    It is generally agreed that CRM should be understood as management philosophy, accepted by everyone in the company, and that CRM should not be simply understood as software. The concept of CRM is defined as organizing an active relationship with a customer, but there are evidences that customer relationship management is not only about customers, it is also about employees, suppliers and other interested parties. CRM is trying to achieve a competitive advantage, therefore, competition analyses need to be developed. This is the same as in the market orientation. The results show that CRM and MO have many identical bases. In addition, more CRM principles were founded in market oriented high-tech companies than in the others.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference. Liberec Economic Forum 2009

  • ISBN

    978-80-7372-523-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    443

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    TUL Liberec

  • Datum konání akce

    15. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku