Corporate Culture- as a Barrier of Market Orientation Implementation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F09%3APU85794" target="_blank" >RIV/00216305:26510/09:PU85794 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Corporate Culture- as a Barrier of Market Orientation Implementation
Popis výsledku v původním jazyce
Paper is focused to the problem of corporate culture as a barrier of market orientation implementation. The paper includes theoretical insight of market orientation implementation in companies from the corporate culture point of view. Contemporary cognition implicates the fact, that implementation of marketing concept depends on sharing degree of corporate culture by members of company. These facts and others are starting points for notification of importance corporate culture for corporate market orientation implementation and designing the research methodology. The paper is written in the framework of research project "Research of implementation of market orientation in high-tech firms" supported by Grant Agency Czech Republic (GA 402/07/1493).
Název v anglickém jazyce
Corporate Culture- as a Barrier of Market Orientation Implementation
Popis výsledku anglicky
Paper is focused to the problem of corporate culture as a barrier of market orientation implementation. The paper includes theoretical insight of market orientation implementation in companies from the corporate culture point of view. Contemporary cognition implicates the fact, that implementation of marketing concept depends on sharing degree of corporate culture by members of company. These facts and others are starting points for notification of importance corporate culture for corporate market orientation implementation and designing the research methodology. The paper is written in the framework of research project "Research of implementation of market orientation in high-tech firms" supported by Grant Agency Czech Republic (GA 402/07/1493).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics and management-2007
ISSN
1822-6515
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
14
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—