Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

High Technology Sector in the Czech republic: Market Orientation and Corporate Culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F10%3APU87405" target="_blank" >RIV/00216305:26510/10:PU87405 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    High Technology Sector in the Czech republic: Market Orientation and Corporate Culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on relationship between market orientation and corporate culture. The first part of the paper involves theoretical approaches of market orientation and corporate culture. Market orientation is very important and topical, because of its influence on business performance. Adaptation of market orientation is not easy for some specific barriers which impede of application market orientation. Corporate culture can introduce one of barriers of market orientation implementation. The objective of the paper is to introduce results of Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms in the Czech Republic (GA 402/07/1493).

  • Název v anglickém jazyce

    High Technology Sector in the Czech republic: Market Orientation and Corporate Culture

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on relationship between market orientation and corporate culture. The first part of the paper involves theoretical approaches of market orientation and corporate culture. Market orientation is very important and topical, because of its influence on business performance. Adaptation of market orientation is not easy for some specific barriers which impede of application market orientation. Corporate culture can introduce one of barriers of market orientation implementation. The objective of the paper is to introduce results of Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms in the Czech Republic (GA 402/07/1493).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 6th International Scientific Conference Business and Management 2010

  • ISBN

    978-9955-28-311-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vilnius Gediminas Technical University

  • Místo vydání

    Litva

  • Místo konání akce

    Vilnius, Litva

  • Datum konání akce

    13. 5. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku