High Technology Sector in the Czech republic: Market Orientation and Corporate Culture
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F10%3APU87405" target="_blank" >RIV/00216305:26510/10:PU87405 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
High Technology Sector in the Czech republic: Market Orientation and Corporate Culture
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on relationship between market orientation and corporate culture. The first part of the paper involves theoretical approaches of market orientation and corporate culture. Market orientation is very important and topical, because of its influence on business performance. Adaptation of market orientation is not easy for some specific barriers which impede of application market orientation. Corporate culture can introduce one of barriers of market orientation implementation. The objective of the paper is to introduce results of Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms in the Czech Republic (GA 402/07/1493).
Název v anglickém jazyce
High Technology Sector in the Czech republic: Market Orientation and Corporate Culture
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on relationship between market orientation and corporate culture. The first part of the paper involves theoretical approaches of market orientation and corporate culture. Market orientation is very important and topical, because of its influence on business performance. Adaptation of market orientation is not easy for some specific barriers which impede of application market orientation. Corporate culture can introduce one of barriers of market orientation implementation. The objective of the paper is to introduce results of Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms in the Czech Republic (GA 402/07/1493).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 6th International Scientific Conference Business and Management 2010
ISBN
978-9955-28-311-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vilnius Gediminas Technical University
Místo vydání
Litva
Místo konání akce
Vilnius, Litva
Datum konání akce
13. 5. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—